Životopis
- Od svého narození jsem žil ve Frýdku-Místku,kde jsem navštěvoval jak mateřskou školu,tak i 4. Základní školu Komenského.Po úspěšném složení maturitní zkoušky na SEŠ ve Frýdku-Místku jsem nastoupil dvouletou ZVS v Jindřichově Hradci.V jejím závěru jsem byl přeložen k vojenskému útvaru do Jemnice,kde jsem se stal spoluzakladatelem Vojenského Občanského Fóra.Po ukončení ZVS jsem se angažoval v OF a po jeho transformaci na ODS jsem se v roce 1991 stal jejím členem.Několik let jsem v ODS pracoval jako hospodář. Byl jsem členem sportovní komise,kulturní,výchovné a vzdělávací komise Rady města Frýdku-Místku. Od 12.03. 2013 jsem členem místní rady ODS ve Frýdku-Místku a o měsíc později jsem se na oblasti stal členem kontrolní a revizní komise (dále jen KRK).Mám praxi i ve školství. Na ISŠ na ulici Lískovecké, jsem učil odborné předměty ekonomické,výpočetní techniku,zbožiznalství a rovněž jsem zde pracoval i jako mistr odborné výchovy.Pracoval jsem taky v Dětském domově jako vychovatel a v centrum pro lidi s mentálním postižením na oddělení psychopatů a psychotiků.6.října 2005 byla zahájena realizace programu celoživotního vzdělávání na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci,kterou jsem ukončil 22.června 2006 závěrečným pohovorem a obhajobou závěrečné práce na téma ,,Rozvoj dítěte s lehkou mentální retardací vdětském domově a jeho integrace do společnosti".Absolvováním programu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků s názvem ,,Speciální pedagogika pro učitele,vychovatele,pedagogické a výchovné pracovníky jsem dostal příležitost získat základní informace z oblasti speciální pedagogiky.Mezi mé zájmy patří politika,kultura,sport,cestování a tramping.PS: Kdo z Vás je rád, že změny ve vnitrostranické práci ODS konečně postupně vedou k transparentnosti a tolik potřebné změně práce ODS ve směru "kdo rozhoduje je vidět a nese za rozhodnutí zodpovědnost"?Tak tohle je podle mne téma pro ty,kteří chápou, že jsou politické zákonitosti složitější a změny se dějí hold pomalu z důvodu nutnosti nejen koaličních kompromisů,ale i politické slušnosti.Přiznejme si, že jedině ODS má dlouhodobě v ČR tu sílu v tomto postkomunistickém myšlení obyvatelstva držet pravicový směr!Konečně se nám na naší radnici podařilo přeříznout pupeční šňůru, s kterou byla spojena KSČSSD.Když jsem na radnici společně s Daliborem Hrabcem a Jendou Janáskem diskutoval u jednoho stolu,tenkrát ještě s náměstkem primátora Petrem Cvikem o budoucnosti frakce která vznikla z podpory názorů tehdejšího poslance Karla Sehoře,(tak jsem to aspoň chápal já)považoval jsem to tenkrát za transparentní a neměl jsem vůbec na rozdíl od ostatních pánů žádné vysoké politické ambice.Chtěl jsem jen ukázat cestu jak dosáhnout toho abychom mohli na naší radnici zapomenout na spolupráci s komunisty.Cestu na které se zrodí aspoň dvě nové politické strany (tenkrát ještě nikdo netušil že to bude TOP 09 a VV)které se stanou součástí pravicového spektra,abychom mohli po komunálních volbách vytvořit silnou pravicovou koalici a po dlouhé době se ujmout vlády v našem městě.Pokud budeme v komunálních volbách úspěšní,chtěl bych v našem městě podpořit revitalizaci školních zařízení,sportovišť a dětských hřišť ve Frýdku-Místku (Street workout - cvičení s váhou vlastního těla).Budu podporovat školní i volnočasové aktivity, nejen pro mládež.Budu podporovat seniory a handicapované spoluobčany.
OBLÍBENÉ CITÁTY
- Abychom mohli mít rádi nějakého člověka, musí mítkromě svých dobrých vlastností také milé chyby, protože nemůžeme mít rádi ty, jímž se nemůžeme smát, poněvadž v naprosté dokonalosti je cosi nadlidského co tíží srdce a mysl. Guy de MaupassantČlověk s postižením má stejné potřeby jako zdravý člověk. První z nich je být uznán a milován takový jaký je. Michele Pascale, Duriezová Ať už má člověk postižení jakéhokoliv druhu, vždy se najde mnoho možností, jak mu pomoci. Susan Kerrová Je dobře, když člověk ví, že není sám. Adrian B. Ward Netrap se tím, že růže má trny, raduj se z toho, že na trnovém keři kvetou růže...Igor Petr Caysberger
- Profesní činost:
- Mojí pracovní náplní je výchovně vzdělávací činnost směřující k získávání vědomostí, dovedností a návyků dětí v MŠ,ZŠ, podle vzdělávacího programu ,,TEACCH" a také aplikace výchovných metod včetně individuální práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami.
- TEACCH program (Treatment and Education of Autistic and Communication Handicapped Children - péče o vzdělávání dětí s autismem a dětí s problémy v komunikaci /volně přeloženo/) je modelovým programem péče o lidi s autismem v každém věku. Zahrnuje mimo jiné i speciální výchovně vzdělávácí program, který vychází z potřeb těchto lidí a specifik autistické poruchy. V České republice využíváme metodiku tohoto programu a mluvíme o tzv. strukturovaném učení.
- Strukturované učení je strategie, která byla vyvinuta speciálně pro vzdělávání dětí s autismem. V podstatě je to metodika výchovy a vzdělávání. Tento systém napmáhá dětem porozumět tomu, co se od nich očekává. Učení je navrženo tak, aby minimalizovalo problémy s chováním tím, že vytvoří prostředí, které je pro děti srozumitelné a v němž jsou úspěšné. Dítě musí mít jasnou představu o množství práce a o jejím ukončení, jinak je pro něj tato práce únavná a tíživá. Strukturované učení klade důraz na využití individuálních schopností, nácvik samostatnosti a sebeobsluhy, využívá metod alternativní komunikace a vyzdvihuje nutnost spolupráce s rodinou. Tento princip vzdělávání je uplatňován především ve třídách pro děti s poruchou autistického spektra, ale svůj význam má také při vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením či s poruchou komunikace.
- (http://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogicky_lexikon/S/Strukturované_učení_-_TEACCH_program).
- Son Rise program je založen na lásce, přijetí a respektu. Pokud chceme pochopit své dítě, musíme si vypracovat program jehož základní myšlenkou by mělo být místo všech těch snah (příkazů,zákazů a odměn) udělat s dítěte jiného člověka, postavit si společný most, který vás přivede do jeho světa. Tento most se vám podaří přejít pouze tehdy, pokud nebudete hodnotit jeho chování, ale naopak jehochování začnete následovat. (kývat se sním, když se kýval, mávat rukama, když mává on, vydávat ty zvláštní zvuky).
- Důkladný proces sebepoznání, který se stane v podstatě hnací silou vašich negativních pocitů (strach, sebepojetí). musíte je změnit tak, abyste měli dobrý pocit sami ze sebe a z vašich životů (pozitivní myšlení,rodinná harmonie). Nesmíte to brát jako tragedii. Musíte vycítit, že vás jeho přítomnost může jedině obohatit. Musíte dospět k tomu, že to je dar a to vás naplní velkou vírou v budoucnost.
- Základní bod:- dítě si samo cestu do našeho světa nenajde a tak jedinou možností jak se s ním sblížit a komunikovat, je vstoupit do jeho světa.
- První kroky: 1) vytvořit nerušené prostředí(velmi důležité pro dítě) využít repetetivní chováník navození kontaktu a vzájemného pouta, za měřit se na upevnění očního kontaktu mezi vámi a vašim dítětem.
- Ad1) prostředí napomáhající dítěti, prostředí umožňující vaší,plnost soustředěnost, (vypnout veškeré spotřebiče TV, audiosystém, PC, vypnout spotřebiče ze zásuvky. Sundat ze zdi veškeré obrázky, nápisy, ornamenty tak, aby bylo místo naprosto čisté, prázdné a jednoduché).
- Vyhradit si 30 min. Na procvičování a praktikování druhého bodu a to sdílení repetetivních projevů dítěte, a třetího bodu zaměření se na oční kontakt.. Do prostoru lze přinést hračky nebo aktivity(plyšáky, balónky, hudební nástroje, deskové hry,karty,papír,pastelky).
- Ad2) Zapojení (stimy,nebo taky ismy) - něco co dělá dítě opakovaně. Cílem je vytvoření pevného mezilidského vztahu mezi vámi rodiči a vašim dítětem, nebo mezi námi a našim klientem.
- Zapojení - znamená to dělat přesně to, co dělá vaše dítě, společně.
- - snažit se udržet tempo, synchronizovat pohyby a způsob hry, (vydržet aspoň 15min.).
- - opakovat 3x-5x a s nadšením se zapálit pro stejnou věc.
- - vše dělat upřímně.
- Spíše než nutit dítě k adaptaci na svět, kterému nerozumí se snažíme jít za ním, respektovat ho azajímat se. V našem pojetí jsou ismy, repetetivním chováním, vstupní branou. Přes ně můžeme dítěti vyjadřovat lásku, vřelost, náklonnost a díky tomu si vytvářet vzájemný blízký vztah a spojení.První nám děti s PAS musejí ukázat cestu dovnitř a my jim pak ukážeme cestu ven. Učit děti s autismem je těžké, inspirující ale přesto úžasné.
- Ad3) Oční kontakt - základní kámen Son-rise programu je zajistit kompenzační pomůcky. Čím více podpoříme dítě v očním kontaktu, tím lepší budou jeho vztahy s ostatními.
- - je základním kamenem pro pěstování vztahu.
- Jak motivovat dítě k očnímu kontaktu? Existují dvě techniky:
- 1) - najít si pozici ve které nás může dítě sledovat - když si spolu hrajete, buďte přímo před ním ve výšce jeho očí, nebo trochu níž.
- - držte aspoň jeden metr odstup.
- 2) - neustále dítě povzbuzovat, pokaždé když se na nás podívá.
Moje praxe v oboru je více než 20 let. začínal jsem na pozici asistent učitele v čtyřtřídní MŠ Radniční 7 Havířov. V současné době pracuji jako asistent učitele na Základní škole Frýdek -Místek, Československé armády 570.