Královéhradečtí do veřejné dopravy vkládají 300 miliónů korun.
(Evropské noviny)
S prosincovou změnou jízdních řádů uzavřel objednávku veřejné dopravy s dopravci i Královéhradecký kraj. Jen autobusovou dopravu objednávají v rozsahu 18 milionů kilometrů, vlaky najezdí dalších pět a půl milionu. Více prozradí první náměstek hejtmana Královéhradeckého kraje zodpo- vědný za dopravu MARTIN ČERVÍČEK. Odpovídal na obdobné otázky jako jeho kolega ze sousedního Pardubického kraje.
K jak velkým změnám v jízdních řádech Královéhradeckého kraje došlo a které novinky považujete za nejpřínosnější?
Pravidelnými změnami v jízd- ních řádech reagujeme na poža- davky, které máme od obcí, ale i od samotných cestujících. Na zá- kladě této zpětné vazby někde na- příklad nasazujeme větší autobusy, někde naopak posunujeme mírně časy odjezdů tak, aby doprava ces- tujícím lépe vyhovovala a případ- ně dále navazovala. Pokud se mám zmínit o přínosných novinkách, tak od 1. ledna 2017 dochází k za- vedení dvou zcela nových linek, a to na základě požadavku závo- du Škoda Auto Kvasiny, které by měly sloužit mimo jiné k dopravě zaměstnanců automobilky do za- městnání. Linky pojedou ze Dvora Králové nad Labem a z Červeného Kostelce. Zajímavostí určitě je, že v sobotu 17. prosince poprvé vyjela autobusová linka na trase Hradec
Králové – Špindlerův Mlýn. Zave- dením tohoto spoje jsme chtěli po- sílit víkendové spojení do Krkonoš. Chceme tím podpořit možnost ces- tovat veřejnou dopravou do nej- navštěvovanějších míst v kraji, protože na trase této linky není jen koncový Špindlerův Mlýn, ale na- příklad i zastávky Les Království nebo ZOO Dvůr Králové.
Rozsah regionální drážní dopra- vy zůstal prakticky stejný jako v současném jízdním řádu. K nejvý- znamnějším změnám patří zave- dení přímého rychlíku Meziměstí – Praha. Požadavek na zavedení zmíněného rychlíku „Dobrošov“ vzešel z požadavků měst a obcí, přičemž chci zdůraznit, že budu chtít vyhodnotit využívání tohoto spojení a už dnes jsem přesvědčen, že budeme muset minimálně udě- lat něco s navazujícím spojením na trase Meziměstí – Broumov. Velmi významné je posílení přímého spo- jení z Hradce Králové do Solnice a
více přímých vlaků z Týniště nad Orlicí do Rychnova nad Kněžnou.
Kolik linek – autobusových i želez- ničních – Královéhradecký kraj ob- jednává?
Veřejnou autobusovou dopravu máme zajištěnou v rozsahu 18 mi- lionů km za rok a každý rok na ni z vlastního rozpočtu kraj vynakládá téměř 300 milionů korun. Regionál- ní vlaky objednané naším krajem ujedou za rok cca 5,4 milionu vlako-
vých kilometrů a předpokládám ná- klady cca kolem 375 milionů Kč.
Jak hodnotíte fungování integro- vané regionální dopravy?
Trápí mě současný stav v autobusové a drážní dopravě. Nejde jenom o rozsah a kvalitu poptávané dopravní obsluž- nosti v celém regionu. Důležité jsou i odpovídající ekonomické a organizač- ní podmínky pro zajištění kvalitních služeb v dopravě. Skoro se mi chce říci, že nejdůležitější úkol bude prostřed-
nictvím důvěryhodných, ale hlavně úspěšně zvládnutých tendrů zajistit potřebnou regionální autobusovou a drážní dopravu v dalším období. Budeme se muset zaměřit na optimali- zaci veřejné dopravy s cílem nabídnout časově a trasově výhodnější, ale hlav- ně kvalitnější plošnou obsluhu obyva- telům a obcím. Chci zvýšit i funkčnost řízení krajské dopravní obslužnos- ti například ve spolupráci s městem Hradec Králové a sousedním Par- dubickým krajem.
Zdroj: Evropské noviny
expert pro bezpečnost
1. náměstek hejtmana