Více investic a rychlejší dopravní výstavba
Více investic a rychlejší dopravní výstavbu,
to chce prosazovat Vladislav Vilímec, pokud bude v září opětovně zvolen do Senátu. Vláda je podle jeho slov v oblasti dopravy velmi úspěšná a daří se jí dokončovat velké množství rozdělaných dopravních staveb po celé republice. Na západě Čech jsou ale stále ještě rezervy.
„Mezi moje osobní priority proto rozhodně patří urychlení silniční a železniční infrastruktury. Bez ní náš region nebude atraktivní pro mladé lidi ani podnikatele. Jsem například připravený iniciovat další společné aktivity s bavorskou stranou a přispět k tomu, aby už konečně vznikla vícerychlostní železniční trať z Prahy do Mnichova,“ říká k programu, se kterým jde v září do senátních voleb, úspěšný regionální politik Vladislav Vilímec.
Stejně tak se chce Vilímec zasadit o to, aby do tzv. liniového zákona byly doplněny základní dopravní tahy silnic I. třídy v Plzeňském kraji. „V praxi to bude znamenat, že se významně urychlí průběh přípravy dalších důležitých silničních obchvatů a zlepší se dopravní obslužnost Klatovska a Domažlicka,“ doplňuje Vilímec.
Oblasti dopravy se Vladislav Vilímec dlouhodobě věnoval z pozice předsedy vlivného hospodářského výboru v Senátu. A byl to právě on, kdo v době diskuze o dopadech zelené politiky EU na české občany podpořil úspěšnou snahu současné vlády upravit sporné evropské nařízení zakazující spalovací motory.
„Považuji za zcela nepřípustné, aby cenu za bezuhlíkovou ekonomiku platili lidé zásadním zhoršením své životní úrovně. Tomu jsem se postavil v minulosti a tomu se postavím i kdykoliv v budoucnosti,“ komentuje svůj postoj Vladislav Vilímec. V době jeho výborového předsednictví například vzniklo tzv. odůvodněné záporné stanovisko k návrhům navazujícím na evropský „green deal“. Za složitě pojmenovaným dokumentem se skrývá faktický nesouhlas senátorů s předloženým materiálem, který vládě pomohl vytvořit prostor pro jeho změnu.
„Je to věčný boj, ke kterému je zapotřebí výdrž a houževnatost. Naštěstí jsem se mohl opřít o své kolegy. Senát byl doposud důležitou a dobře fungující pojistkou proti všem nesmyslům.Věřím, že i v nově navolené horní komoře převládnou schopní a zkušení politici nad populistickými tlučhuby a Senát bude moci tuto svou nezanedbatelnou roli sehrávat i nadále,“ zakončuje Vilímec.
Co říkáte záměru vybudovat větrné elektrárny v blízkosti kláštera v Mariánské Týnici?
Vím, že tento záměr bude ještě předmětem posouzení. Ale považuji za naprosto nepřijatelné, že to vůbec někdo může myslet vážně. Když jsou větrné elektrárny umísťovány na ostrovech či poblíž severních moří, je to v pořádku a sotva proti tomu bude někdo z estetických důvodů protestovat. Ale ani ve snu by mě nenapadlo, že se budeme pokoušet umisťovat větrné elektrárny do blízkosti barokních památek a jimi obohacené krajiny. Například té krajiny, která se od letošního roku může chlubit označením Evropské dědictví.
Pokud by měly větrníky vyrůst u kláštera v Mariánské Týnici s kostelem Zvěstování Panny Marie, jednalo by se o naprostou ignoranci ideového záměru geniálního stavitele a architekta Jana Blažeje Santiniho Aichla. Jedná se navíc o památku, která byla po roce 1989 v dezolátním stavu a jen zásluhou tamního okresního úřadu a starostů okolních obcí se ji podařilo zachránit a obnovit pro další generace. Dnes je to chlouba celého regionu. Takže už samotný záměr je stejně kontroverzní, jako kdyby někdo chtěl umístit větrníky na Pražský Hrad nebo Karštejn. Jsou věci, které ani miliony korun navíc do rozpočtu obcí nenahradí.
senátor za Kdyňsko a Domažlicko
https://senatorvilimec.cz