Městský i pražský okruh je třeba dostavět
Co nejrychlejší dokončení vnějšího i vnitřního okruhu je v přímém zájmu stovek tisíc Pražanů. Odklonění tranzitní dopravy uleví především čtvrt milionu lidí z Jižního Města, Spořilova, Zahradního města, Hostivaře a Dolních Počernic. Pozitivně se projeví také snížením dopravní zátěže v centru a celkovým zlepšením dojezdu z jednoho konce města na druhý.
Je velká škoda, že současná vláda ČSSD, ANO a KDU-ČSL nedokázala pro klíčovou dvanáctikilometrovou část vnějšího okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1 vyjednat s Evropskou komisí výjimku. Musel proto být zahájen nový proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí, čímž se dokončení stavby odložilo minimálně o další dva roky.
Zatímco z plánovaného silničního okruhu kolem Prahy je zatím hotová necelá polovina, vnitřní okruh je na tom lépe. V podstatě chybí „jen“ propojení tunelu Blanka v Troji s Balabenkou a Jižní spojkou přes Spojovací. Bohužel se ale opět nestaví. Současná pražská koalice ANO, ČSSD, Zelených, KDU-ČSL a STAN se totiž nedokázala za tři roky ani sjednotit na tom, zda chce poslední část městského okruhu vést převážně pod zemí nebo po povrchu.
ODS rychlé dokončení obou staveb samozřejmě podporuje. Bude však zapotřebí výrazně zjednodušit složitou stavební legislativu a byrokracii a také vyřešit také otázku financování. Dostavbu městského okruhu zatím financovala pouze metropole. ODS chce, aby se na ní podílel i státní rozpočet tak, aby bylo možné vybudovat plnohodnotnou podzemní variantu. Tunel Blanka se jednoznačně osvědčil, šetří čas, peníze i emise. Jakékoli úvahy o zklidňování magistrály a omezování vjezdu do centra mohou přijít na řadu, až bude městský okruh hotový.
člen Oblastní rady ODS Praha 7