Reakce na článek v MF DNES
Hradec Králové, 14. 11. 2011 - MF DNES dnes otiskla články týkající se hospodaření Leteckých služeb Hradec Králové (LS HK) a velmi neobjektivně a nepravdivě kauzu provázala s JUDr. Pavlem Staňkem. Ten působil jako zákládající předseda představenstva pouze necelý rok. Novým předsedou představenstva a zároveň ředitelem LS HK se stal koncem roku 2007 Roman Zindulka, který společnost vedl v inkriminované době a za hospodaření společnosti má přímou odpovědnost.
Pokladem pro hodnocení hospodaření LS HK byl audit města Hradec Králové, který skončil v srpnu 2011.
JUDr. Pavel Staněk působil jako zakládající předseda představenstva LS HK v roce 2007 a po dobu jeho výkonu funkce bylo hospodaření v LS HK v naprostém pořádku. Cílem LS HK bylo vytvoření servisní organizace pro uživatele letiště a pro plánované Národní centrum pro krizovou připravenost a výcvik složek IZS. Tento účel byl bezezbytku splněn.
JUDr. Pavel Staněk komentuje situaci: „Velmi mě mrzí, že MF DNES informovala tak drasticky zavádějícím způsobem o mé osobě i když jsem dal redaktorům veškeré podklady, které svědčí o naprostém opaku, než je článek v MF DNES. Naftu jsem řádně kupoval a mám na to samozřejmě doklad.“
Dále zmiňuje: „Za 4 roky práce pro Letecké služby HK jsem obdržel v průměru 10 000 Kč ročně a to jsem prací strávil desítky hodin za rok. Práci pro LS HK jsem dělal z osobního přesvědčení. Způsob vedení LS HK panem Zindulkou mi přišel na základě předkládaných faktů v pořádku. Pokud se ukáže, že nejen my, ale i vlastník – tj. město Hradec Králové, bylo uváděno v omyl, pak tato situace není naším pochybením a nechápu, proč mi MF DNES dává za vinu to, že LS HK špatně hospodařilo, či mi pozdě vystavilo vyúčtování za naftu, které jsem následně okamžitě ve splatnosti zaplatil“.
Zásadní lži a nepravdy, které rezonují v napadání osoby JUDr. Pavla Staňka:
„Tankoval jsem rok naftu bez placení“
Toto je zásadní lež a přesto ji redakce MF DNES publikovala, i když dostala řádné vysvětlení a dokumenty dokazující opak. Naftu jsem tankoval v roce 2010 a to 7x a toto mělo být vyúčtováno v roce 2011. Když jsem v roce 2011 tankoval po osmé a díky tomu jsem i zjistil, že stále nemám vyúčtování, abych mohl palivo zaplatit, tak jsem přestal okamžitě naftu tankovat. Po opakovaných urgencích jsem vyúčtování obdržel až v květnu a okamžitě v termínu splatnosti zaplatil. Jen pro dokreslení situace, za 496 litrů nafty jsem zaplatil téměř 14 000 Kč.
„Naftu jsem tankoval, abych ušetřil“
Nesmysl. Naftu jsem kupoval za cenu průměrnou a činil jsem tak proto, abych Letišti ušetřil peníze nutné za ekologickou likvidaci této nafty – vysvětlení, proč se nafta musela ekologicky likvidovat, viz dále v sekci Fakta.
„Osobně odpovídám za problematické hospodaření letiště“
Za doby působení mé osoby jako předsedy představenstva bylo vše v LS HK v pořádku. Na konci roku 2007 jsem předal řízení LS HK panu Zindulkovi, který byl nejen ředitelem, ale i předsedou představenstva. Jako člen představenstva jsem pravidelně obdržel výroční zprávu a audit, který neprokazoval, že letiště hospodaří špatně. Dle tohoto dokumentu se představenstvo řídí a to ve všech společnostech, takže nejde z mé/naší strany o žádné pochybení.
Plnou odpovědnost za řízení společnosti nese její bývalý ředitel.
Fakta – komentář JUDr. Pavla Staňka
Fakta ověřitelná z veřejných zdrojů:
- v roce 2007 byla založena LS HK městem Hradec Králové
- představenstvo bylo tříčlenné a já jsem byl jmenován předsedou představenstva
- z důvodů velké náročnosti na čas, jež bylo potřeba věnovat řízení a rozvoji LS HK, bylo rozhodnuto, že představenstvo bude posíleno o další dva členy
- jako předseda představenstva jsem obdržel firemní telefon, abych mohl řešit pracovní věci, kterých bylo opravdu mnoho
- na konci 2007 byl ředitelem a novým předsedou představenstva jmenován Roman Zindulka
- v roce 2009 se představenstvo rozšířilo o další dva členy
- LS HK pořídilo záložní zdroj elektrického proudu pro řídící věž v případě, že dojde k výpadku elektrické sítě
Fakta k likvidaci nafty pro záložní agregát elektrické energie
- naftu, která je v tomto agregátu, je třeba po nějaké době vyměnit, tj. ekologicky zlikvidovat, a proto byla ředitelem nabídnuta možnost palivo koupit za cenu průměrnou a využít jako pohonné hmoty
- likvidace jedné plné nádrže nafty (cca 1 tisíc litrů) pro zajištění chodu záložního zdroje elektřiny pro řídící věž stojí cca 38 tisíc Kč
- prodej nevyužité nafty za průměrnou cenu byl z tohoto hlediska racionální krok, kterým společnost snižovala náklady na její ekologickou likvidaci, co mělo vést alespoň k částečnému pokrytí nákladů společnosti
Fakta k čerpání a úhradě načerpané nafty
- možnost čerpat tuto naftu měl širší okruh zaměstnanců společnosti a členů představenstva, tedy nikoli pouze já, jak de facto vyplývá z článků MF Dnes
- po natankování v lednu 2011 (to mimochodem v auditu není, protože ten se týká jen let 2009 a 2010) jsem zjistil, že mi nafta stále nebyla vyúčtována, a tak jsem okamžitě přestal tuto možnost využívat
- po opakovaných urgencích jsem vyúčtování obdržel až v květnu 2011 a to jsem neprodleně uhradil v plné výši
- nafta mi byla účtována s DPH a já ji zaplatil (fakturu s doložkou o zaplacení mohu kdykoliv předložit)
Fakta k hospodaření společnosti LS HK
- hospodaření společnosti bylo pravidelně auditováno (postupně se vytvořily všechny potřebné vnitřní instrukce včetně ISO)
- nyní má společnost nově valnou hromadou (konanou dne 1. 11. 2011) schválenou strategii rozvoje, nové (obměněné) představenstvo a rovněž nového ředitele
předseda oblastního sdružení
předseda regionálního smírčího výboru
poslanec PČR