Vysvětlení hlasování k diskutované směrnici o vytvoření jednotného evropského železničního prostoru
16. listopadu 2011
Vystoupení europoslance Oldřicha Vlasáka na jednání Evropského parlamentu ve Štrasburku 16. 11. 2011.
Diskutovaná směrnice o vytvoření jednotného evropského železničního prostoru nově sjednocuje stávající legislativu do jednoho právního aktu, který zaznamenává oproti stávající úpravě velké množství zásadních změn. Ty se týkají zejména financování a zpoplatnění infrastruktury, nediskriminačních a transparentních podmínek pro soutěž na železničním trhu a dozoru nad železničním trhem.
Přestože jsem postoj Evropského parlamentu podpořil, protože jej považuji za křehký kompromis, jsem přesvědčen, že navrhované uplatnění principů internalizace externích nákladů povede k zbytečnému zvyšování regulační zátěže. Jsem také obezřetný, pokud jde o návrhy na vymezení rozsahu pravomocí Komise a rozsáhlý přesun pravomocí týkajících se regulace a dohledu nad hospodářskou soutěží v železničním odvětví pod jeden regulační úřad. V tomto ohledu by si návrh zasloužil výrazné zpřesnění.
Ing. Oldřich Vlasák
místopředseda regionálního sdružení
člen výkonné rady
zastupitel statutárního města
poslanec EP