Moravské dopravní fórum chce urychlit realizaci silnic a dálnic v regionu Střední Moravy
Hlavním posláním fóra bylo zhodnotit kroky, které mají řešit nedostatečně rozvinutou dopravní infrastrukturu na střední a východní Moravě v návaznosti na přijatou „Luhačovickou výzvu“ z mezinárodní konference ze září loňského roku.
„Deklaraci“ zdůrazňující potřebu koncepčního rozvoje dopravní infrastruktury jako zásadního předpokladu konkurenceschopnosti Moravy a nastavení dlouhodobého finančního rámce pro její realizaci přijali představitelé evropského parlamentu, Ministerstva dopravy, Ředitelství silnic a dálnic ČR, Správy železniční dopravní cesty, poslanci a senátoři parlamentu ČR a členové Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě na setkání „Moravské dopravní fórum“ (MDF). To svolalo právě Sdružení ve spolupráci se Zlínským a Olomouckým krajem a městem Přerov na začátek dubna 2012.
Hlavním posláním fóra bylo zhodnotit kroky, které mají řešit nedostatečně rozvinutou dopravní infrastrukturu na střední a východní Moravě v návaznosti na přijatou „Luhačovickou výzvu“ z mezinárodní konference ze září loňského roku.
„Účelem bylo sjednotit úsilí Sdružení, vedení obou krajů, komunální i výrobní sféry s poslanci a senátory, které má vést k urychlené nápravě současného stavu dopravní infrastruktury bránící rozvoji celého regionu,“ uvedl předseda Sdružení a statutární náměstek zlínského hejtmana Libor Lukáš.
Účastníky bylo konstatováno, že systémový přístup Sdružení, který zahrnoval i vypracování analýzy negativních dopadů současného stavu na zaměstnanost a produkční schopnost regionu je v celém procesu nezastupitelný. Proto byla na setkání představena právě tato analýza vypracovaná Petrem Zahradníkem – členem NERV a také projektu GEPARDI M (generálního plánu rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě), který pro Sdružení zpracovala inženýrská společnost Mott MacDonald.
V následné diskuzi především náměstek ministra dopravy I. Toman zdůraznil snahu ministerstva dopravy i za současných škrtů v rozpočtu jeho rezortu řešit hlavní problémy regionu. Připomněl úspěch zařazení projektu stavby R49 do evropské sítě TEN-T, zařazení navazujícího úseku stavby dálnice D1 Přerov - Lipník do programu realizace SFDI v roce 2012 – 2014 a snahu o dohnání manka v přípravě dalších staveb uvedených v Luhačovické výzvě.
„Přijatá Deklarace bude zaslána vrcholným orgánům státu spolu s Luhačovickou výzvou a v zájmu zachování kontinuity našich kroků již připravujeme II.ročník mezinárodní konference „Střední Moravakřižovatka dopravních a ekonomických zájmů, který se bude konat 13.9.2012 v Luhačovicích,“ uzavřel předseda Libor Lukáš.
předseda regionálního sdružení, člen výkonné rady