Rekonkurzy odhalily silné i slabé stránky vsetínské radnice
V průběhu roku 2011 a zejména 2012 jsme na MÚ Vsetín přistoupili ke komplexní analýze procesů s cílem získat doporučení, která by přinesla úspory na výdajové straně rozpočtu a umožnila i změnu v organizaci práce. Hodnocení pracovníků úřadů, vedoucích nevyjímaje, bylo nezbytnou součástí zaváděných organizačních změn.
Všem tzv. rekonkurzům, které proběhly v roce 2013, byli přítomni starostka, tajemník a příslušný místostarosta, odpovědný za agendu daného odboru a nyní máme k dispozici jejich komplexní výsledky.
Především jsme chtěli, aby jednotliví vedoucí analyzovali svůj odbor z pohledu slabých a silných stránek, aby se zabývali personálními otázkami, a aby nastavili vize do budoucna. V rámci obhajob se také vedla diskuze nad dosaženými úspěchy z pohledu posledních dvou let, nad rolemi stěžejních pracovníků na jednotlivých odborech, nad zastupitelností a perspektivními pracovníky jednotlivých odborů. Hovořilo se také o možnostech lepší spolupráce mezi odbory úřadu a zřízenými organizacemi města či možnostech rozvoje a využití schopností a kvalifikace pracovníků odborů města, a také nad rozvojem týmové práce.
Pro nás – pro vedení - bylo důležité, že jsme získali zpětnou vazbu o atmosféře v jednotlivých odborech, o rezervách i o personální situaci na jednotlivých pracovištích. Všichni účastníci „rekonkurzů“ svůj post obhájili.
předsedkyně místního sdružení
členka oblastní rady
starostka