V anketě k zavedení parkovacích zón zaznělo jasné NE

15. července 2024
V anketě k zavedení parkovacích zón zaznělo jasné NE

(Radotínské noviny) Během voleb do Evropského parlamentu mohli obyvatelé Radotína vyslovit svůj názor na zvažované zavedení modrých zón placeného stání. Valná většina odevzdaných anketních lístků měla křížek u možnosti NE.

V krabicích umístěných cestou k volebním místnostem se objevilo celkem 1519 odevzdaných lístků (v eurovolbách hlasovalo v Radotíně 2841 voličů). Více než 78 procent účastníků ankety k parkování (1188 hlasů) se vyslovilo proti zavedení zón placeného stání. Necelých 22 procent (331 hlasů) odevzdaných lístků bylo pro jejich zavedení. Proti parkovacím zónám se během eurovoleb v rámci ankety vyslovili obyvatelé ze všech částí Radotína.

Proti zónám byli rovněž lidé z lokalit, kde stojí nejvíce bytových domů a kde jsou problémy s parkováním nejcitelnější – na starém sídlišti v blízkosti zdravotnického střediska byl poměr hlasů proti zónám 18:88 a na novém sídlišti v okolí panelových domů 63:123.

Děkuji všem, kteří svůj hlas odevzdali v parkovací anketě pořádané během eurovoleb, i těm, kdo hlasovali v první anketě uveřejněné v Radotínských novinách,“ říká starosta Radotína Karel Hanzlík a dodává: „Registrujeme velký převis záporných hlasů v anketě a její výsledek je pro nás signálem, že zavedení parkovacích zón pro vedení radnice není v současné době tématem, které bychom měli řešit.

Radnice se formou druhé ankety zeptala obyvatel během voleb do Evropského parlamentu na otázku: Souhlasíte se zavedením modrých zón placeného stání v Radotíně? První anketní kolo proběhlo na stránkách Radotínských novin v březnu a dubnu, názory pro a proti zavedení modrých zón byly poměrně vyrovnané.

Mezi oběma anketami uspořádala radnice debatu o parkovacích zónách, která přilákala do auly základní školy jen několik desítek zájemců. Radnice představila všechny kroky, které v souvislosti s parkováním aut v posledních letech udělala.

Na debatu přizvala i dva hosty – Michaela Sršně z odboru dopravy pražského magistrátu, z oddělení plánování dopravy, a Josefa Gála z Úřadu městské části Praha 2, který má na starost odbor dopravy. Oba účastníci debaty představili zkušenosti s fungováním parkovacích zón.

Několikrát zazněly dva důležité názory na vznik modrých zón – neřeší lokální komplikace s parkováním, ale mohou rezidentům pomoct s řešením problémů s auty přijíždějícími z okolních obcí. Negarantují přitom místo těm, kteří rezidenční zpoplatněný způsob parkování využívají.

Petr Buček

Mgr. Karel Hanzlík

starosta MČ Praha 16
předseda ODS Praha 5

Štítky:
komentář