Změny dopravního značení
Jaký máte názor na změny dopravního značení organizované dopravními orgány (například snížení počtu značek zavedením přednosti zprava na Barrandově)?
Praha je plná nadbytečných dopravních značek. A není to problém jen Prahy 5 ani Prahy samotné. Nejvíce jich podle dopravních expertů mají Středočeši a Jihočeši. Jednoznačně podporujeme jejich snížení, Pražáci si odvykli dávat přednost zprava. Přitom je to jedno z nejzákladnějších pravidel silničního provozu, které je od základních škol vštěpováno úplně všem. Přesto tam, kde značky nejsou, přednost zprava ignorují. Každý z nás, řidičů, se občas setká s ignoranty, kteří se suverénně vřítí do křižovatky zleva, jakoby jim patřil svět. A tak i dopravní značení se dostalo na pomyslnou křižovatku. Buď se Praha vydá cestou velmi nákladnou a de facto nereálnou, že na každé křižovatce bude dopravní značení (nebo nejlépe bude osazena světelnou signalizací), anebo půjde cestou opačnou – výrazně levnější a smysluplnější – tedy omezováním nadbytečných značek upozorňujících na přednost zprava. A to není jediný nešvar současného dopravního značení a netýká se jen Barrandova. Kdo zná značky, které jsou například umístěny na náměstíčku před Albertem v Peroutkově ulici, ví, o čem mluvím. Zdejší značení je hlavolam, který neznalý řidič je schopen vyluštit tak v průběhu pěti minut. Chceme-li však zamezit zejména v prvních týdnech tohoto opatření zvýšení nehodovosti, mělo by dojít jak ze strany městské části, tak i ze stran všech dalších zainteresovaných institucí k důkladné informační kampani, která by připomněla řidičům, že i v Praze platí přednost zprava.
předseda místního sdružení Radlice
místopředseda oblastního sdružení ODS Praha 5
zastupitel městské části Praha 5