Na Blanku musí navázat další projekty. Dokáže je vedení Prahy 6 prosadit?
Praha 6 se dočkala zprovoznění zásadní dopravní stavby na svém území. „Dokončení stavby, která odvede část dopravní zátěže v Praze 6 pod zem, jednoznačně vítáme. Trváme na tom, že zprovoznění Blanky je pro naši městskou část prospěšné,“ uvedl předseda šestkové ODS Jakub Stárek, podle kterého je tento tunelový komplex nezpochybnitelnou součástí léta budovaného městského okruhu.
Plynulejší doprava by pro šestkové obyvatele měla být odměnou za léta nepříjemností, kdy z Prahy 6 bylo staveniště, a lidé se po dobu stavby museli potýkat s velkými nepříjemnostmi. „V této souvislosti odsuzujeme zpoždění stavby i její neustálé prodražování, které mají na svědomí bývalé vlády na magistrátu. Přestože ODS svoji politickou daň za tuto stavbu stále platí, oceňujeme schopnost prosadit důležité projekty, které přispěly k rozvoji infrastruktury v celém městě a zejména v Praze 6,“ dodal Stárek s přesvědčením, že miliardové investice do budování metra a tunelového komplexu jsou určující pro další rozvoj Prahy. Dík patří bývalému vedení Prahy 6, které se intenzivním tlakem na hlavní město snažilo urychlovat dokončení prací i prosadit kompenzace ve formě oprav komunikací a rekonstrukcí parků.
Otevřením Blanky se symbolicky uzavírá jedna etapa rozvoje Prahy 6. „Další jsou však před námi,“ upozorňuje místopředseda dopravní komise a zastupitel Alan Zubr. „Máme vážné obavy, zda se současné vedení Prahy 6 dokáže shodnout s vedením Prahy či státu a prosadit další infrastrukturní projekty. Bez následných kroků se pozitivní efekt dopravního zlepšení tunelovým komplexem zbytečně snižuje,“ dodává. Mezi další zásadní projekty patří například obchvat Vítězného náměstí, prodloužení tramvajové trati směrem do Suchdola, výstavba nejen záchytných parkovišť souvisejících s očekávaným zprovozněním parkovacích zón nebo tlak na realizaci severozápadního segmentu Pražského okruhu či břevnovské radiály. „Stejně tak je nutné prosazovat využití tunelů pro veřejnou dopravu,“ doplňuje Zubr.
Obavy opoziční ODS posiluje fakt, že minulé vedení Prahy i přes schválený záměr realizovat projekt „Zelená Malovanka“ nechalo trestuhodně propadnout dotaci na ozelenění této křižovatky ve výši 62 milionů (90% nákladů) a projekci lávek zastavilo úplně. Přitom výstavba zelených stěn měla snížit hlukové i emisní zatížení lokality a lávky měly zprůchodnit a urbanizovat území největší křižovatky v Praze. „K projektu se aktivně nehlásí ani současné vedení Prahy 6,“ upozorňuje Zubr.
předseda ODS Praha 6
zastupitel