Sloupy? To je jenom důsledek špatné přípravy rekonstrukce
"Jak to, že někdo schválil industriální sloupy," ptá se opoziční zastupitel Alexandr Krejčíř Téma Pardubického deníku: Ohlasy na rekonstrukci pardubické třídy Míru
Současné debaty o podobě třídy Míru jsou v době, kdy se projekt realizuje, zcela zbytečné a jen zakrývají skutečný problém. Tím je špatná příprava celé rekonstrukce. Jinak by se na třídě Míru nemohly objevit sloupy, které všechny šokovaly a nikdo neví, odkud se vzaly.
Není pravdou, že zastupitelé schválili zachování dopravy s těmito sloupy. Zastupitele totiž při schvalování koncepce vůbec neřešili, zda a jaké sloupy na třídě Míru budou. To mělo být řešeno v další fázi přípravy projektu.
Klub zastupitelů ODS v lednu letošního roku požadoval informace o aktuálním stavu a úpravách projektu, ale vypovídajících informací jsme se nedočkali.
Náměstek pardubické primátorky Jindřich Tauber z ČSSD předložil jen soupis termínů a administrativních úkonů s ujištěním, že je vše v pořádku. Jak je to ve skutečnosti, nám ukazuje tolik diskutované "sloupořadí".
Vedení města se asi zmocnila panika
Jednal někdo s majiteli objektů na třídě Míru s možností ukotvení trakčního vedení? Jak to, že někdo schválil tyto industriální sloupy, hodící se spíš do průmyslové zóny, a jejich sloučení s veřejným osvětlením, čímž zřejmě vzniklo toto "sloupořadí"?
Některá neuvážená prohlášení představitelů města o možnosti zrušení trolejbusové dopravy na třídě Míru si lze vysvětlit jedině panikou, která se jich musela zmocnit, když viděli, co svým přístupem dopustili. Podobně nechápu rozhořčení architekta Milana Košaře reprezentující sdružení Pardubáci, předsedu komise architektury a urbanismu nad politikařením v Zastupitelstvu města Pardubic.
Spíše se měl ozvat, proč zmíněná komise o podobě těchto sloupů nejednala, protože kdyby o tom jednala, tak by snad tohle neodsouhlasila. I když, kdo ví...
Ještě k dopravní situaci. Je jasné, že dopravní podnik si pochvaluje zřízení vyhrazených pruhů na Sukově třídě. Ale nikdo z těch řidičů, kteří musí ve špičce projet od křižovatky u arény do Jahnovy ulice nebude tvrdit, že se dopravní kolaps nekoná. Postávání a popojíždění se ani jinak než kolapsem nazvat nedá.
Nekoncepční řízení celého projektu
Smiřme se s tím, že sloupy na třídě Míru zůstanou jako připomínka nekoncepčního řízení projektu a doufejme, že po osazení mobiliáře, stromů a ostatních užitkových prvků,si na toto "sloupořadí" zvykneme.
zastupitel statutárního města