Rozvoj města není záležitostí jednoho volebního období
V uplynulém čtyřletém období jsme v Jablonci nad Nisou pokračovali ve smysluplných investicích. Všechny jsou významné - rekonstrukce městské kanalizace, ulic a komunikací, investice do nemocnice i rekonstrukce škol a školek. Aktuálně se spouští výstavba nového zázemí na přehradě a musíme reagovat i na nedávný požár. Výjimečné místo po nedávno shořelých Slunečních lázních na přehradě si zaslouží kvalitní architektonické řešení. Chceme, aby nové sluneční lázně byly v provozu už v roce 2024, proto projekt zařadíme mezi investiční priority města. Na příští sezónu je nutné připravit důstojné provizorní řešení.
Co se povedlo:
-
Stavba pavilonu intenzívní medicíny
-
Rekonstrukce DPS Palackého
-
Rekonstrukce V Aleji
-
Rekonstrukce Karla Čapka, Stará Osada
-
Rekonstrukce Palackého
-
Lepší průjezd křižovatkou Palackého-U Přehrady-Riegrova
-
Lávka za hasičárnou ve Mšeně
-
Odkanalizování Kokonína
-
Rekonstrukce kanalizace
-
Nové zázemí na pláži U Prutu
-
Rekonstrukce a modernizace škol a školek – ZŠ Šumava, MŠ Husova, MŠ Montessori, přístavba ZŠ Kokonín, začíná rekonstrukce a výstavba hřiště ZŠ Arbesova
V čem je potřeba pokračovat:
-
Hledání energetických úspor a instalace obnovitelných zdrojů
-
Přesun odpadového hospodářství z Proseče na Brandl
-
Terminál – ukazuje se, že napříč politickým spektrem panuje shoda na vybudování dopravního terminálu jako důstojné brány do města. Jelikož bychom měli čerpat z evropských dotačních programů ITI v aglomeraci Liberec – Jablonec, bude nutné se domluvit s našimi sousedy. Pokud nedojde k dohodě, budeme usilovat o peníze z programů IROP. Nebude to snadné, protože nový rozpočet investice z vlastních zdrojů pravděpodobně silně omezí a bude potřeba se zabývat provozními náklady města. Nicméně v optimistické variantě bychom do konce roku 2023 měli získat stavební povolení a v dalších třech letech stavbu realizovat.
-
Parkovací dům – vznikne v ulici 5. května vedle schodiště k železniční zastávce Centrum. Oproti původnímu projektu, kdy byl součástí terminálu, se zdvojnásobí počet parkovacích míst. Zároveň se výtahem parkovacího domu vyřešil bezbariérový přístup k železniční zastávce. Další výhodou nového řešení je, že dojde k otevření prostoru u řeky.
-
Rekonstrukce ulic Smetanova, Mlýnská a Pod Baštou – tento bolák na tváři města by měl zmizet během následujícího volebního období. Je to ostuda.
-
Prodloužení tramvajové tratě - je stále ve hře. Kromě souvislostí s dopravním terminálem by uvolnění Tyršových sadů a umožnilo další řešení a rozvoj pro budovu Lázní
Ing. Petr Roubíček, kandidát č. 2
Ekonom, obchodník. Od roku 2010 je členem rady a zastupitelstva města. Od roku 2019 je náměstkem primátora pro rozvoj města. Původně pracoval v zahraničním obchodě, jeho velkým koníčkem je baseball. Je trenérem Baseball clubu Blesk.