Také stojíte každé ráno v kolonách? Dopravní situace se dá řešit, je ale potřeba s tím začít

4. května 2018
Také stojíte každé ráno v kolonách? Dopravní situace se dá řešit, je ale potřeba s tím začít

Asi znáte ten pocit, kdy jste uvězněni v jedné z mnoha pražských kolon a čekáte a čekáte, v lepším případě popojíždíte tu o metr, tu o dva, začínáte být vzteky bez sebe a proklínáte svůj každodenní rituál. Kolony se staly trvalou součástí našeho života. I my v Praze 5 se jimi můžeme pochlubit. Bohužel jsou dnes i na místech, která byla ještě před pár lety dobře průjezdná. Vzpomenu například křižovatku Kotlářka či ulici Karlštejnskou. Tato smutná realita je ovlivněna mnoha faktory, ovšem za důležité považuji vědět, co s tím.

Zklidnění dopravy nenastane bez okamžitého zapojení a koordinace všech klíčových subjektů, ať magistrátu, nebo příslušného ministerstva, případně městských částí. Doprava se nezklidní bez výstavby Radlické radiály či bez větší koordinace dopravních staveb a bez funkčnějšího systému řízení dopravy.

Není to nic nemožného. Chce to jenom trochu selského rozumu a odvahy rozhodnout a převzít zodpovědnost. Ano, některá opatření se mohou zdát příliš složitá, ale například současnou tragickou dopravní situaci u výjezdu ze Strahovského tunelu směrem na Plzeňskou by mohlo vyřešit zahloubení ulice Vrchlického. Tím by se totiž odstranilo povrchové, a tedy velmi nebezpečné křížení aut. Kdo tímto místem projíždí, ví, o čem mluvím.

Kdo nemá nervy na nekonečné čekání našich současných váhavých politiků, nechť naskočí do tramvaje nebo autobusu a profrčí Prahou v pohodlí městské hromadné dopravy. Ne, vážně. Naše MHD je skvěle fungující a moderní způsob přepravy. Já sama auto volím pouze v naléhavých případech, a kdykoliv mohu, jedu veřejnou dopravou. Má to mnoho výhod včetně té, že nezvyšujete svou ekologickou stopu. Ne vždy je ale možné se použití auta vyhnout.

Aby došlo v Praze 5 ke zklidnění dopravy, budu především prosazovat:

  • rychlé zahájení výstavby Radlické radiály, která výrazně uleví dopravě v Praze 5
  • zahloubení ulice Vrchlického v křížení s výjezdy z tunelů, díky kterému nebude docházet k povrchovému křížení dopravy – zde je dnes situace naprosto katastrofální (!)
  • větší koordinaci dopravních staveb a dopravních uzavírek tak, aby se minimalizovaly negativní dopady na dopravní situaci
  • dostatečně kapacitní dopravní řešení pro novou zástavbu v okolí smíchovského nádraží
  • další rozvoj MHD

K dopravnímu štěstí by pomohly ještě dvě věci. V případě, že přijíždíte autem z okrajových částí Prahy 5 a nechcete vjíždět do centra, určitě by vám udělalo radost volné parkovací místo. A kdybyste u takového místa ještě našli zastávku MHD, byl by to dopravní ráj. Parkování je ale další naše pražská „radost“. Tu si nechám na jindy…

Pojďme a udělejme u nás z dopravního stupně pět stupeň jedna!

Renáta Zajíčková

kandidátka ODS na starostku Prahy 5

Štítky: komentář