Parkovací zóny na Praze 13 uškodí Praze-západ

21. února 2013
Parkovací zóny na Praze 13 uškodí Praze-západ

Hájit zájmy řidičů z Prahy-západ před zavedením zón placeného stání na Praze 13. Takový byl důvod jednoho z usnesení posledního jednání oblastní rady ODS, kterým rada počátkem ledna uložila předsedovi oblastního sdružení, aby vstoupil do jednání s vedením Prahy 13 a tlumočil mu zájmy občanů naší oblasti.

Petr Makovský coby předseda oblastního sdružení ODS Praha-západ proto v tomto týdnu seznámil starostu Prahy 13 Davida Vodrážku se řadou argumentů, proč by zavedení parkovacích zón v okolí stanic metra Nové Butovice, Hůrka, Lužiny, Luka a Stodůlky neznamenalo žádný významný přínos pro občany Prahy 13, a jak by naopak významně zkomplikovalo život občanů z Prahy-západ, kteří do Prahy vesměs jezdí za prací, čímž přispívají k ekonomické aktivitě (a tím i k daňovým výnosům pro hlavní město) a podílejí se na zajišťování různých služeb, které by občané Prahy svými silami nebyli schopni ve stejném rozsahu zvládnout. Stejně tak platí, že využíváním obchodní sítě a různých služeb v okolí stanic metra občané z Prahy-západ zvyšují tržby zdejších podnikatelů a podporují tak dostupnost a zachování těchto služeb. To vše je možné zejména díky tomu, že řidiči z Prahy-západ mají na Praze 13 kde zaparkovat.

„Řekl jsem panu starostovi, že řidiči z Prahy-západ parkují u metra především v denních hodinách. Většinou tak zabírají místa uvolněná řidiči, kteří krátce předtím odjeli, protože auto potřebují k výkonu své činnosti a např. mají zajištěno parkování v centru. Stejně tak platí, že řidiči z Prahy-západ s koncem pracovní doby parkovací místa na Praze 13 postupně uvolňují,“ konstatuje Petr Makovský a dodává: „Pokud řidiči z Prahy 13 nemají večer kde zaparkovat, není to nepochybně vinou řidičů z Prahy-západ, kterých kolem metra přes noc nepochybně parkuje naprosté minimum. Taková situace je způsobena obecným nedostatkem parkovacích míst a zavedení zón ji nijak nezlepší.“

Starosta Prahy 13 David Vodrážka Petra Makovského informoval, že myšlenka zavedení parkovacích zón na Praze 13 vznikla z popudu části občanů a prozatím je ve fázi projednávání výsledků analýzy, kterou městská část na toto téma zadala. Městská část současně otevřela veřejnou diskusi, do níž mohli se svými názory vstoupit i ostatní občané, a jejíž výsledky se v současnosti zpracovávají.

„Pan starosta mě upozornil, že musí především hájit zájmy Prahy 13 a jejích občanů, jejichž hlas bude ve věci rozhodující, ale současně mě ujistil, že naše smysluplné připomínky budou při rozhodování o dalším postupu vzaty v úvahu a že mě bude o výsledku jednání informovat,“ dodává předseda oblastního sdružení ODS Praha-západ Petr Makovský.



Ing. Petr Makovský, MBA

předseda místního sdružení
předseda oblastního sdružení
člen regionální rady