V neděli 12. 6. se mění jízdní řády
Červnová celostátní změna jízdních řádů se týká také železniční a autobusové dopravy v Královéhradeckém kraji. Některé změny začnou platit až od září. Již nyní ale dochází k rozšíření integrovaného dopravního systému IREDO do Středočeského kraje.
Integrovaný dopravní systém IREDO funguje v Královéhradeckém a Pardubickém kraji a platí ve vlacích i autobusech.
„Systém IREDO se na železnici rozšíří o několik úseků tratí ve Středočeském kraji, například Kolín – Týnec nad Labem, Nymburk – Rožďalovice, Mladá Boleslav – Dolní Bousov, Nymburk – Velký Osek – Kolín nebo Čáslav – Žleby. Tuto změnu ocení především cestující na pomezí východních a středních Čech,“ uvádí radní Václav Řehoř odpovědný za oblast dopravy.
Jízdní řád sezonních vlaků jezdících mezi Adršpachem a Teplicemi nad Metují se upraví na základě skutečné poptávky ze strany veřejnosti. Posilové vlaky, které zahušťují četnost spojení na třicetiminutový interval, nebudou během zářijových víkendů jezdit. Naopak se rozšíří provoz vlaků o víkendech a ve svátek v průběhu října. V úseku mezi Adršpachem a Teplicemi pojedou každou hodinu namísto dosavadních dvou hodin.
Na trati 021 (Hradec Králové – Letohrad) se od 1. září v odpolední špičce pracovních dnů rozšíří provoz vlaků z Doudleb nad Orlicí do Letohradu a zpět.
„Vlaky zkušebně pojedou do konce června 2023. O jejich zachování pro následující období se rozhodne podle skutečného využití cestujícími,“ říká radní pro dopravu.
Také úpravy autobusových řádů reflektují především potřeby veřejnosti. Na Broumovsku se tak zlepší dojíždění zaměstnanců do závodu VEBA, na Náchodsku zase do podniků v průmyslové zóně Červeného Kostelce.
Z důvodu ukončení spolupráce mezi krajem a závodem Škoda Auto Kvasiny bude linka 349 jedoucí nyní z Červeného Kostelce až do Kvasin ukončena v České Skalici.
Rovněž autobusů se dotkne rozšíření územní působnosti integrovaného dopravního systému IREDO. Na mezikrajských linkách v okolí Chlumce nad Cidlinou a Mladé Boleslavi budou mít tarify IREDO a PID (Pražská integrovaná doprava) územní přesahy za mezikrajské hranice.
„Pokud pojede cestující jen v rámci jednoho kraje, bude odbaven podle tarifu příslušného kraje. Ti, co pojedou přes krajskou hranici, si mohou tarif zvolit. Proti stávajícímu systému, kdy cestující dostávají dvě jízdenky, je to zjednodušení,“uzavírá Václav Řehoř.
Přehled všech změn najdete zde.
radní Královéhradeckého kraje pro dopravu a majetek