ODS Radotín: Zaostřeno na bezpečí
(Noviny Prahy 16) Reakce na téma: Jak byste řešili dopravu v centru po uzavření přejezdu v ulici Na Betonce?
Při práci na novém radotínském centru jsme pečlivě v kontextu vypracovaných studií a ve spolupráci s odborníky na dopravu připravili také koncept pohybu a parkování aut v novém středu městské části. Vše jsme řešili s předstihem, protože dopravní stavby je nutné plánovat na dlouho dopředu.
O uzavření přejezdu se ví od roku 2013, kdy prošla schvalovacím procesem dokumentace k optimalizaci trati ze Smíchova do Radotína. Ještě starší je příprava křižovatky pod Korunou, která se stane hlavním přístupovým bodem do celého centra. S touto variantou přišel Útvar hlavního architekta hlavního města Prahy už v roce 2007. Zároveň chystáme Prvomájovou ulici na to, aby se doprava nepřelila do této ulice obklopené rodinnými a panelovými domy. Vše musí být hotovo dříve, než se uzavře železniční přejezd v ulici Na Betonce. V jiném případě by nárůstem dopravy trpěli především obyvatelé zmiňované Prvomájové ulice.
Při všech těchto krocích myslíme v první řadě na bezpečnost chodců. Zrušený přejezd je zárukou, že už nebude docházet ke smrtelným úrazům, které se bohužel na tomto místě v centru Radotína pravidelně stávaly. Se Správou železnic jsme proto dojednali vznik nového podchodu pod tratí, který už se staví. Na chodce pamatuje také připravovaná obchodní třída i Prvomájová ulice. Dopravu tam zklidní řada moderních bezpečnostních prvků a na obou místech přibude i stromů a ostatní zeleně. Nezapomínejme ani na chystanou lávku, která místo u zrušeného přejezdu bezpečně pro chodce i cyklisty spojí s rozšířeným tunýlkem u restaurace Rozmarýn. Na větší bezpečnost se díky lávce lemující trať mohou těšit všichni radotínští obyvatelé, ale především si ji zaslouží děti mířící do školy či na tréninky do sportovních areálů a zpátky domů.
Zastupitelé Městské části Praha 16 za Občanskou demokratickou stranu