Zdá se vám v Praze všechno padlé na hlavu, ptá se pražská ODS v nové kampani

18. ledna 2022
Zdá se vám v Praze všechno padlé na hlavu, ptá se pražská ODS v nové kampani

Pražská ODS spustila v nedávných dnech novou kampaň. V metru a na internetu mohou Pražané již několik dní vidět výrazné vizuály upozorňující na skutečnost, že život v Praze se často může zdát jako postavený na hlavu. Kampaň, která bude pokračovat v únoru také na billboardech a LED obrazovkách, tuto skutečnost demonstruje na konkrétních příkladech ze života.

ODS mimo jiné připomíná, že řidiči často stojí v kolonách kvůli rozkopaným silnicím a nekoordinovaným uzavírkám, ale důležité části dopravní infrastruktury, jako jsou Pražský a Městský okruh, jsou v nedohlednu. Jindy zase, že Praha zažívá odpadkové peklo, koše a popelnice jsou přeplněné a v jejich okolí je nepořádek. Město chce od lidí žijících v domácnostech, hlavně na pražských sídlištích, letos vybrat za popelnice dvakrát více peněz.

Více informací naleznou Pražané na speciální webové stránce www.prahanahlavu.cz.

„Kroky této koalice nedávají smysl už delší dobu. Život v Praze je proto mnohdy doslova padlý na hlavu. Ukazuje se, že rozdíl mezi tím, co trápí běžné Pražany, a tím, co reálně prosazuje magistrátní koalice, je propastný. Důsledkem chaotického a nezodpovědného vládnutí, opomíjení důležitých investic i nekoncepčního utrácení veřejných peněz, je úplné zastavení rozvoje hlavního města", upozorňuje Marek Benda, předseda pražské ODS.

Pražská ODS v nové kampani připomíná, že Pražané platí stále víc peněz za služby, které jim poskytuje hlavní město, ale jejich kvalita se nijak viditelně nezlepšuje. Jinými slovy: více peněz za stejně muziky. A to všechno v době, kdy se naprosté většině domácností zdražuje život doslova každý den, doplňuje Marek Benda.

Občanští demokraté proto v nadsázce apelují, aby Pražané „neztráceli hlavu z bezobsažných politických proklamací a nesplnitelných slibů současné koalice. Závěrečná výzva „Společně to můžeme změnit", která doprovází všechny vizuály kampaně, se jednoznačně odvolává k volbám do zastupitelstev města a obcí, které se uskuteční na podzim letošního roku. Pražané tak budou moci znovu rozhodnout o směřování hlavního města v dalších letech.

„Jedním z názorných příkladů prázdných proklamací a nesplněných slibů je závazek primátora Hřiba k vysázení jednoho milionu stromů. Téměř na konci čtyřletého mandátu je pan primátor ještě daleko před polovinou svého závazku, a tak už začíná kalkulovat s rokem 2026. Je to skvělý příklad, který dokazuje nejen naivitu, ale také populismus vrcholného managementu města dotahovat závazky, které si sami dali," pojmenovává jeden z nesplněných slibů Tomáš Portlík, předseda volebního štábu pražské ODS a starosta MČ Praha 9.

Jsou tady ale taky mnohem zásadnější věci, než je výsadba stromů. S opravou pražských mostů se téměř nepohnulo a Pražský okruh zůstal leda tak na papíře. Zkrátka z klíčových věcí se nestalo vůbec nic,“ doplňuje Tomáš Portlík.

Pokud se lidem v Praze má žít zase dobře, musí jim politické strany nabídnout politiky-manažery, kteří jsou připraveni činit takové kroky, které znovu nastartují rozvoj našeho města. S takovou vizí budeme také hledat kandidáty pro volby do Zastupitelstva Prahy,“ slibuje Zdeněk Zajíček, předseda klubu zastupitelů ODS v ZHMP.

ODS ve své aktuální kampani pracuje s českými idiomy „na hlavu”. Připomíná tak lidem situace, které asi žádná hlava nebere. Od situace ohledně parkování, neschopnosti koordinovat dopravní uzavírky, zdražování poplatků za odpad či rezignace na budování klíčové dopravní infrastruktury.

„Hlavní myšlenka kampaně je vlastně až bolestivě jednoduchá a napadla nás jako rodilé Pražáky během jedné z mnoha procházek Prahou. Nemohli jsme si totiž nepovšimnout toho, v jakém stavu se naše hlavní město nachází. Pomalu na každém rohu se nám zdálo, že se magistrátní koalice musela snad „postavit na hlavu”. A právě to nás inspirovalo. Na základě idiomů na téma „postavené na hlavu”, kterých má čeština bezpočet, jsme vytvořili celou sérii vizuálů s headlines komunikujícími až nebývale hravou formou na to, že se jedná o politickou reklamu, říká Herbert Brynda, ze SUNSPOT COMMUNICATION, která kampaň pro ODS připravila.

Mgr. Zdeněk Zajíček
Předseda klubu zastupitelů ODS v ZHMP