ČSSD pokračuje ve zneužívání prostředků z rozpočtu kraje ke své propagaci

10. listopadu 2014
ČSSD pokračuje ve zneužívání prostředků z rozpočtu kraje ke své propagaci

ČSSD pokračuje v neblahé praxi zavedené jejím bývalým hejtmanem Davidem Rathem, kdy jsou prostředky krajského rozpočtu – tedy středočeských občanů – využívány na PR a propagaci politiků ČSSD. Za jednoznačné zneužití krajských finančních prostředků lze označitinzerci kraje v denících těsně před komunálními a senátními volbami, na které je fotografie kandidáta do Senátu a bývalého hejtmana Josefa Řiháka stříhajícího pásku nové cyklostezky. O účelu této fotografie a inzerce snad nikdo nemůže pochybovat.

Inzerce Středočeského kraje v denících vycházejících na území kraje podle předsedy kontrolního výboru Ing. Jana Skopečka dlouhodobě postrádá informativní funkci pro občany Středočeského kraje. „Samotný podíl fotografií a textu, vycházející výrazně ve prospěch fotografií, naznačuje, že spíše než o šíření informací o aktivitách a událostech Středočeského kraje jde současné krajské koalici ČSSD a KSČM o svoji propagaci a PR. Vrcholem stranického zneužití této krajské inzerce byla těsně před komunálními a senátními volbami fotografie bývalého hejtmana Řiháka, usilujícího o post senátora na Příbramsku, jak stříhá pásku nové cyklostezky. Jeho konkurenti si podobné PR a inzerci museli hradit z vlastních zdrojů, což by měla být naprosto normální praxe.

„ODS tuto věc otevřela na posledním jednání Kontrolního výboru. Vedle toho, že jsme se vůči této praxi důrazně ohradili, jsme zároveň požádali příslušný odbor k předložení kalkulace nákladů na publikaci vlastního magazínu Středočeského kraje. Vícestránkový magazín by lépe plnil informativní funkci pro občany kraje, navíc by existovala redakční rada, která by podobným excesům mohla zabránit“, uvádí Ing. Jan Skopeček. Ten také dodává, že kraj by při své komunikaci s občany měl více využívat moderních komunikačních prostředků, jako jsou sociální sítě, aby se přiblížil i mladší generaci. Forma takové komunikace je navíc velmi levná.

Místopředseda finančního výboru Ing. Tomáš Havlíček uvádí, že vedení kraje hodlá utratit v roce 2015 na inzerci 6,8 mil. Kč. “Vzhledem k tomu, že je inzerce hlavně o fotografiích představitelů kraje, jde o poměrně drahé „album politiků ČSSD a KSČM,“ které musí kraj zaplatit. Budeme trvat na změně této praxe a publikace vlastního magazínu Středočeského kraje se nám jeví jako optimální alternativa, dodává Ing. Tomáš Havlíček.

Štítky: tisková zpráva