Seřiďte si hodinky, pane hejtmane!
V otázce parkovacích zón v Praze se opakovaně ukazuje, že hejtman Středočeského kraje Miloš Petera nezvládá souběžnou roli hejtmana a radního pro dopravu. Posledním důkazem fatálního selhání hejtmana Petery z ČSSD je jeho včerejší výzva k odložení zavedení parkovacích zón v městských částech Praha 5 a Praha 6. Pro připomenutí, zavedení parkovacích zón v obou zmíněných parkovacích částech začne platit již zítra.
„Z mého pohledu je pan hejtman předobrazem pověstného tonoucího, který se před volbami stébla chytá. Zavedení zón se řeší minimálně od loňského května a spuštěno mělo být už v dubnu. Vydat takové prohlášení dva dny před spuštěním modrých zón nelze považovat za zpoždění. To je prostě populismus nejhrubšího zrna a podle všeho jen pouhé plácnutí do vody. Pan hejtman by si měl seřídit hodinky, protože není za pět minut dvanáct, ale pět minut po dvanácté,“ říká kandidát na hejtmana za ODS a starosta středočeské obce Líbeznice Martin Kupka.
Zavedení parkovacích zón navíc od září začne platit i na území Prahy 8 a rozšíří se i na Praze 3. Pro občany Středočeského kraje, kteří do širšího centra Prahy dojíždějí automobilem, to bude vzhledem k chybějící infrastruktuře parkovišť P+R na okraji hlavního města další zásadní dopravní problém. Středočeská organizace ODS na tuto skutečnost vedení kraje dlouhodobě upozorňovala, bohužel současná koalice strkala před problémem hlavu do písku. Přitom se pan hejtman opakovaně ukazuje po boku pražského náměstka pro dopravu. Bohužel znovu prohrává jako slabý a bezzubý zástupce Středočechů.
„Pan hejtman vedle toho, že nedokázal řešit zásadní problém se zákazem vjezdu kamionů do Prahy, nyní selhal i v otázce zavedení parkovacích zón. Ptám se, zda o tom problému nevěděl, nebo zda jej účelově přehlížel? Nechci si ani přestavovat, co se na okraji Prahy bude dít, až se lidé vrátí z prázdnin,“ říká předseda středočeské ODS Jan Skopeček.
Klub zastupitelů ODS proto vyzve dopisem hejtmana Peteru, aby na řádném jednání zastupitelstva kraje dne 19. září, posledním před blížícími se krajskými volbami, zařadil mezi body jednání právě témata, která se týkají dopravy. Vedle parkovacích zón a parkovišť P+R to má být i téma řešení kamionové dopravy mezi dálnicemi D1 a D11 po plánovaném zákazu vjezdu nákladních automobilů do Prahy. Zastupitelé ODS chtějí řešit i výpověď nájmu v areálu Milovice – Mladá.