Režim provozu na Wonkově mostu se změní. Začnou práce v krajních částech
Stavebníci s opravou mostu výrazně pokročili. Vyměněno bylo už 12 lan v jeho střední části, dále byly vybudovány nové kolektory pro budoucí kontrolu v předpolích mostu a navazující části vodovodních šachet. Nyní se práce přesunou do krajních částí, a to znamená také změnu pro řidiče, kteří budou moci využívat střed mostu.
„Rekonstrukce Wonkova mostu se přesunula do své druhé poloviny. Rozhodně se nejedná o jednoduchou stavbu. Během uplynulých dvanácti měsíců stavebníci narazili na celou řadu nečekaných problémů, jako je jiné umístění vodovodního potrubí společnosti VAK Pardubice, které bylo oproti projektové dokumentaci jinak umístěno a které bylo v havarijním stavu. Stavebníci se ale se všemi problémy popasovali a pokračujeme dál,“ uvedl náměstek hejtmana a krajský radní pro dopravu Ladislav Valtr.
Už od 3. února začnou práce na přesunu trakčního vedení pro trolejbusy. Na středové části jsou položena provizoria, která jsou výš než těleso mostu. Proto je potřeba přesunout vedení pro trolejbusy do větší výšky. Na položená provizoria bude stavební firma pokládat ocelovou mostovku z dílců po kterých se bude jezdit.
S touto změnou souvisí úprava provozu na mostu. „Od 16. února začnou řidiči využívat středové pruhy. Chtěli bychom také upozornit, že nebude možné na most najíždět a ani z něj sjíždět z nábřeží Václava Havla. V provozu je stále web wonkac.cz, na kterém mohou sledovat aktuální dopravní situaci. Chodci budou moci využívat pravou stranu mostu ve směru do Polabin. Děkujeme všem za trpělivost,“ řekl Valtr.
Harmonogram prací na Wonkově mostu
· Od 3. února – začátek prací na přesunu trakčního vedení pro trolejbusy
· Od 13. února – přípravné práce před převedením provozu do středové části mostu
· Od 16. února – doprava na mostu v režimu 1+1 přes mostní provizoria, průjezdný střed mostu, pro chodce pravá strana chodníku, práce na krajních částech mostu
· 31. října – předpokládaný konec rekonstrukce
O Wonkově mostu
Most měří více než 170 metrů a jeho hmotnost dosahuje přibližně 9000 tun. Šířka stavby je necelých 25 metrů, z toho 18 metrů slouží pro vozovku a zbývající šířka potom pro pěší a cyklisty. Nosných lan je v každém komorovém nosníku 12, celkem tedy 36. Jejich funkce spočívá především v zajištění dostatečné únosnosti mostu od zatížení dopravou.