Vyšetřování dieselgate končí rozpačitě
4. dubna 2017

Dvanáct měsíců vyšetřování aféry dieselgate přineslo jen částečný užitek, europoslanci ve své závěrečné zprávě opomenuli jádro problému, uvedl ve Štrasburku místopředseda ODS Evžen Tošenovský.
Evropský parlament ustanovil zvláštní vyšetřovací výbor v roce 2016, v návaznosti na zjištění, že automobilka Volkswagen záměrně upravovala emisní testy.
„Ukázalo se, že dosavadní evropská legislativa je nejednoznačná a děravá a nutně potřebuje modernizovat. Automobilky musejí dostat jasná pravidla pro schvalování vozidel a měření emisí,“ řekl Evžen Tošenovský. „Souhlasíme i s tím, že by emise měly být testovány v reálných podmínkách. Zpráva vyšetřovacího výboru se ale soustředila na posilování pravomocí Evropské komise a parlamentu, pro což neexistuje žádný důvod a jediným důsledkem by byl nárůst administrativní zátěže a cen automobilů.“
„Pokud chtěl vyšetřovací výbor skutečně něco udělat pro kvalitu ovzduší a modernizaci pravidel, měl podpořit náš návrh na sladění pravidel mezi Evropou a Spojenými státy. V Evropě jsme přísní, pokud jde o oxidy uhlíku, zatímco Američané se soustředí spíše na oxidy dusíku, které jsou mnohem škodlivější. Bohužel, hon na čarodějnice – automobilky dostal přednost před hledáním racionálního řešení,“ dodává Evžen Tošenovský.
Evžen Tošenovský
místopředseda strany
poslanec EP
krajský zastupitel