Musíme více důvěřovat učitelům, dětem a rodičům a přestat regulovat jejich práci

19. září 2014
Musíme více důvěřovat učitelům, dětem a rodičům a přestat regulovat jejich práci

Školský zákon je příklad zákona, jaký nemá být. Má více než 100 stran, má 192 paragrafů, a váže se k němu obrovská spousta různých nepřehledných doprovodných vyhlášek. Upravuje věci, které nemusí a nemá upravovat takováto zákonná norma.

“Já více věřím, rodičům, i žákům, učitelům a ředitelům škol,” řekl Petr Fiala v páteční debatě o školském zákoně v Poslanecké sněmovně.

Pokud chceme učitelům a školám pomoct, tak je před námi do budoucna úkol připravit jednoduchý, srozumitelný, koncepční školský zákon, a ne si neustále hrát s vylepšováním této špatné normy.

„Pokud budeme dále tímto způsobem rozvíjet školský zákon, tak našemu školství vůbec nepomůžeme a nevyřešíme ty problémy, na které čeká školská veřejnost, a to je snižování byrokracie, vytvoření podmínek pro práci učitelů a ředitelů, odstranění toho zbytečného papírování, neustálé změny, s kterými se potýkají,“ popsal Fiala a dodal že velký úkol pro Ministerstvo školství a pro nás všechny je zpracovat lepší, spravedlivější systém financování základních a středních škol.

Občanští demokraté udělají vše proto, aby mohlo dojít k úpravě stávajícího návrhu tak, abychom opravdu měli i ten špatný školský zákon lepší, než jak je teď navržený ze strany Ministerstva školství.