Tak nám staví křižovatku Mileta
Tak nám staví Miletu.
Toto je zpráva, na kterou Hradečáci čekali, jako na spoustu dalších, několik desítek let.
Osobně jsem se s jednou verzí této křižovatky, nutno říci, že nádhernou a odvážnou, setkal již v roce 2006, ale záměr tuto důležitou křižovatku přestavět je jistě ještě starší.
Několikrát to již vypadalo, že se dočkáme, ale vždy se „něco“ přihodilo, a ze stavby sešlo.
Naposled to byli aktivisté, kteří těsně před nabytím konečného rozhodnutí stavbu atakovali a znemožnili.
V dubnu 2019 vydal hořický Stavební úřad kladné územní rozhodnutí a opět vše záviselo na tom, zda se titéž aktivisté odvolají či nikoliv.
Vzhledem k tomu, že naše tehdejší vedení bylo ochotné a schopné o problému s aktivisty diskutovat, dosáhli jsme konsenzu a podařilo se získat podpisy pod vytvořené memorandum
(aktéry byly město Hradec Králové, ŘSD, KHK a aktivistická organizace) a přípravy mohly teď už skutečně začít a jsem rád, že dospěly až do tohoto stádia – tedy stádia realizace.
Mileta bude velmi složitou křižovatkou a bude stát nemalé prostředky. Bude v sobě zahrnovat napojení Třebše, Fakultní nemocnice HK, Kampusu Univerzity Karlovy, nové obchodní a administrativní budovy, Univerzity Hradec Králové a v neposlední řadě také zakončení Benešovy třídy, která se logicky na tuto křižovatku důstojným způsobem napojí.
Stavba bude nyní znamenat určitá dopravní omezení, ale věřím, že si s nimi řidiči poradí a vyrovnají se s nimi. Bude to stát za to.
Zcela jistě se zlepší průjezdnost a bezpečnost, chodci budou mít k dispozici 4 podchody a křižovatka bude vybavena pravými odbočovacími jízdními pruhy.
Mileta je zkrátka další připravenou stavbou, na kterou může stávající vedení města spolu s hlavním investorem ŘSD navázat. Poděkování tedy patří i tehdejšímu náměstkovi primátora pro investiční činnost Ing. Bláhovi, který především s ŘSD absolvoval stovky hodin jednání a Útvaru hlavního architekta, jmenovitě Ing. Brůnovi, za práci, kterou této stavbě věnoval.
Alexandr Hrabálek, Oldřich Vlasák
Informace ke stavbě:
Přípravné práce budou v okolí křižovatky probíhat již v průběhu března. V první etapě rekonstrukce bude průjezd křižovatkou možný pouze jedním, vnějším jízdním pásem. Uzavřena bude také část Hradecké ulice spojující křižovatku Miletu s vnitřním hradeckým okruhem v úseku po ulici Akademika Heyrovského.
Kompletní rekonstrukce jedné z nejfrekventovanějších křižovatek ve městě se uskuteční ve třech etapách, během kterých bude průjezd křižovatkou proměnlivě omezený podle průběhu stavebních prací. Ty potrvají do konce roku 2026. Po dokončení stavebních prací vzniknou tři nové odlehčovací bypassy pro přímé odbočení doprava, nové zastávky MHD, pod křižovatkou povedou podchody pro chodce a cyklisty, které jim nabídnou obousměrné bezkolizní propojení mezi Moravským Předměstím a centrem Hradce a výrazně tím zvýší i propustnost křižovatky pro automobilovou dopravu.
Harmonogram stavby:
radní statutárního města Hradec Králové
emeritní primátor statutárního města Hradec Králové
předseda klubu zastupitelů ODS Hradec Králové
radní statutárního města Hradec Králové
emeritní místopředseda Evropského parlamentu