ODS Radotín: Blízká budoucnost: podchody, lávka a vlaky jezdící včas
(Noviny Prahy 16) Reakce na otázku: Jak hodnotíte probíhající modernizaci železnice?
Dobrým signálem je, že se modernizace železniční trati procházející Radotínem nezpožďuje a běží podle plánů, s nimiž Správa železnic a stavební firmy před začátkem prací veřejnost seznámily. Zástupci radnice vše průběžně ověřují na pravidelných kontrolních dnech, jež se konají každých 14 dní ve čtvrtek.
Veledůležitá stavba nového mostu u Horymírova náměstí se blíží do finále a po jeho otevření, plánovaném na začátek prosince, skončí největší dopravní problémy v centru Radotína. Potvrzuje se nám, že náš přístup zaměřený na aktivní vyjednávání při přípravě této náročné rekonstrukce je správnou cestou. Od začátku přitom bylo jasné, že už opravu trati nelze odkládat a že nás čeká náročné období. Pokud by modernizace loni nezačala, museli bychom v budoucnu čelit mnohem větším stavebním i dopravním komplikacím.
Se zástupci tehdejší společnosti SŽDC jsme se pravidelně scházeli už od roku 2008. Díky tomu modernizace našeho úseku naplno běží (na rozdíl od problémů v Chuchli, kde dosud není jasné, jaká bude podoba mimoúrovňového přejezdu, a v Černošicích, kde se oprava trati musela dokonce odložit) a zároveň jsme pro Radotín získali řadu výhod: pod tratí povedou kousek od sebe hned dva bezbariérové podchody, které propojí naši městskou část. Až se v roce 2022 zruší provoz na nebezpečném přejezdu v ulici Na Betonce, budou mít chodci k dispozici lávku nad silnicí lemující nový most. K bezpečné cestě do školy ji využijí především školáci.
Cestující přijíždějící na nádraží na kolech odloží své bicykly do zabezpečené cyklověže, celá železnice dostane moderní háv, zahrnující prodloužené zastřešené peróny, ze kterých se lidé jednoduše dostanou do navazujících podchodů, vlaky zase budou jezdit podle jízdních řádů. Historická budova nádraží zůstane zachována. O chystaných krocích se veřejnost průběžně dozvídá ze stránek Novin Prahy 16 i z internetových stránek úřadu městské části.
Někteří zástupci opozice nás obviňují, že jsme nechali zbourat starý drážní sklad. Proto připomínáme, co už v těchto novinách zaznělo: Budova patřila Správě železnic a památkáři ji nikdy neoznačili za chráněnou. Správa železnic se rozhodla posunout první kolej blíže k ulici Vrážská a budova tomuto záměru musela ustoupit. Pokud by navíc sklad zůstal na svém původním místě, nešlo by najít jiné vhodné místo pro přístup do nového podchodu.
Zastupitelé Městské části Praha 16 za Občanskou demokratickou stranu