Na Smíchově se kvůli opatřením pro cyklisty zruší 50 parkovacích míst pro rezidenty
(Pětka) Vnímám současný trend umožnění plošné cyklistické prostupnosti územím, avšak zřizování cykloobousměrek na komunikacích s ponecháním volného prostoru vozovky pro jízdu vozidel a protisměrnou jízdu cyklistů menším než 4 m je nebezpečným a diskutabilním opatřením.
Pokud proti sobě pojede na třímetrovém prostoru např. vozidlo pražských služeb a cyklista, tak je na dohodě, kdo komu dá přednost. V zákoně se správně stanoví vzdálenost 1,5 m při předjíždění cyklistů, ale při míjení se mohou téměř přetlačovat? Proč si cyklista nemůže bezpečně objet blok domu?
Toto schválené opatření ovšem skrývá další překvapení, a to je zrušení dalších 50 parkovacích rezidenčních stání na Smíchově. Míst, kterých se už nyní nedostává a nová se netvoří.
Ačkoliv jsem aktivním cyklistou nemohu se ztotožnit s návrhem změny dopravního režimu na Smíchově tak, jak byl schválen Radou MČ Praha 5. Považuji jej za nevyvážený k potřebám dotčených účastníků provozu na komunikacích, protože neuváženě preferuje pouze jednu minoritní skupinu. Navrhované změny jsou nekoncepčně prosazovány současným politickým vedením jejíž krédo je „Čím hůř pro motoristy, tím lépe pro Prahu 5“.
člen zastupitelstva MČ Praha 5
předseda MS ODS Klamovka