Přeji všem pevné nervy
(Pětka) Reakce na otázku měsíce: Jak zefektivnit koordinaci strategických staveb?
Pražská ODS již několik let volá po zřízení funkce koordinátora dopravních staveb. Je totiž potřeba plánovat a komunikovat se všemi dotčenými organizacemi včetně městských částí, které se často o dopravních opatřeních magistrátu dozvídají pozdě (mnohdy z vývěsních desek). Například v Brně vznikla obdoba ve formě pracovní skupiny Koordinátora oprav a uzavírek již v roce 2018.
Ohledně opravy Barrandovského mostu proběhly v roce 2020 a 2021 pouze tři informační schůzky. V lednu letošního roku kvůli neinformovanosti ze strany TSK přijala pražská ODS usnesení s názvem „Barrandovský most hrozí kolapsem města“, které podepsalo sedm zástupců dotčených městských částí. Konstatuji, že následně se komunikace zlepšila.
Jisté je, že tato významná dopravní tepna nutně potřebuje rekonstrukci. Ovšem příprava musí být pečlivá a do detailu připravená. Praha 5 zažívá dopravní peklo spojené s přípravou opravy mostu již měsíc: budování vratné rampy na Smíchově, omezení u Anděla spojené s výměnou kolejového svršku (práce obvykle probíhají v době prázdnin) a chystaná redukce jízdních pruhů na „Baranďáku“.
V tuto chvíli nezbývá než se do konce srpna obrnit velkou trpělivostí. Přeji všem pevné nervy.
předseda dopravního výboru MČ Praha 5
předseda MS ODS Klamovka