Návrhy radnice magistrát nevyslyšel
(Pětka) Reakce na otázku měsíce: Jak hodnotíte koncepci zavádění cyklopruhů v Praze 5?
Cyklistika nejen v Praze zažívá velký rozmach. Pokud do této kategorie započteme e-koloběžky a e-kola, jedná se o celkem početnou skupinu uživatelů dopravního prostoru.
Lidé si pořizují elektrokola pro jednoduchou obsluhu, fyzickou nenáročnost a absenci řidičského oprávnění. To ovšem neznamená, že by neměli znát dopravní předpisy. Jednou se cyklista za řídítky cítí jako řidič, jindy jako chodec na přechodu. V hlavní roli by měla existovat mezi řidiči a cyklisty vzájemná tolerance a ohleduplnost, které se bohužel nedostává.
Magistrát vytváří i na frekventovaných komunikacích ochranné cyklopruhy bez jasné koncepce, čímž provádí pro všechny účastníky silničního provozu medvědí službu. Řidič se cítí omezován snižováním počtu pruhů a cyklopruh zeje prázdnotou.
MČ navrhla magistrátu zřízení bezpečných smíšených cyklostezek na Strakonické (po odstranění květníků) a při Plzeňské, kde na širokém chodníku je provoz chodců minimální. Vedení Prahy ovšem šlo jednodušší cestou a již tam máme nebezpečné cyklopruhy. V Praze 5 máme 23 km smíšených cest pro cyklisty, a kdo jezdí na kole, jistě je rád využije. Cyklopruhy jsou rizikovější a každý uživatel by měl zvážit, zda rychlost je vždy to nejlepší.
předseda dopravního výboru MČ Praha 5
předseda MS ODS Klamovka