Se změnami dopravního režimu nesouhlasíme!
Magistrát hlavního města Prahy veřejnost neustále seznamuje s novými opatřeními či zákazy, které zásadně ovlivňují dopravu v hlavním městě. Jedním z posledních nápadů je omezení dopravního režimu a vyhrazení jízdních pruhů. U nás na Praze 5 se to hlavně týká ulic Plzeňská, Vrchlického a Duškova. S magistrátem se snažíme společně s dalšími městskými částmi komunikovat, bohužel ze strany vedení města prostřednictvím náměstka pro dopravu Adama Scheinherra přichází pouze přísliby o zlepšení komunikace. Opak je však pravdou.
Již několikrát jsme náměstka pro dopravu Adama Scheinherra společně s ostatními městskými částmi Praha 1 až Praha 10 vyzývali, aby s námi více komunikoval a projednával s námi své návrhy, avšak i přes naše upomínky dochází k tomu, že MHMP vyhlásí nové nařízení, na které nemáme prostor reagovat a měli bychom toto pouze akceptovat, ačkoli se v principu jedná o špatné řešení. Níže přidávám svůj dopis ze 17.9., kde jsem reagoval na změny dopravního režimu ve výše zmíněných ulicích:
„Vážený pane náměstku,
dovolte mi, abych Vám, z pozice předsedy dopravního výboru při Zastupitelstvu MČ Praha 5, sdělil nesouhlas k připravované změně časové platnosti dopravního režimu vyhrazeného jízdního pruhu pro vybraný typ vozidel v ul. Plzeňská, Vrchlického a Duškova.
Úprava tohoto dopravního značení z původních Po – Pá 6:00-10:00 a 14:00-19:00 hod. na celotýdenní, časově neomezenou platnost, nepřináší podle našeho názoru takové výhody, související se zlepšením plynulosti dopravy vybraných druhů vozidel, které by převážily očekávané komplikace spojené s prodloužením vzdutí vozidel na výše uvedených a dalších, z hlediska širších dopravních vztahů, dotčených komunikacích.
Tyto výhrady dle nám dostupných informací uplatňoval i zástupce odboru dopravy ÚMČ Praha 5 na jednání, které se na téma připravované změny uskutečnilo v prostorách společnosti ROPID.
V této souvislosti též uvádím, že k zlepšení dopravy na území MČ Praha 5 by výraznějším způsobem, než Vámi připravovaná opatření, přispěla vyšší zainteresovanost města v přípravě a následné realizaci stavby Radlické Radiály.
S pozdravem
Jan Panenka“
Závěrem přidávám odkaz na článek z webu Flowee, kde odpovídám spolu s kolegy na aktuální otázky k pražské dopravě: https://www.flowee.cz/floweecity/praha/8178-jak-by-resili-parkovaci-zony-a-dopravu-radni-z-prahy-1-prahy-5-a-
předseda dopravního výboru MČ Praha 5
předseda MS ODS Klamovka