Záleží nám na pohodovém parkování

20. prosince 2019
Záleží nám na pohodovém parkování
Štítky: komentář

(Pravá 5) Radlická radiála, smíchovský terminál, odmítnutí nesmyslné plavební komory na Vltavě a hlavně konkrétní kroky ke zlepšení už neúnosné situace s parkováním v Praze 5. To je jen stručný výčet kroků, které jsme dotáhli do konce nebo jsme blízko u cíle. Aktuálně ale před sebou máme nové výzvy v novém složení radnice.

Za hlavní dopravní úkol současné koalice z pozice radního pro dopravu městské části Praha 5 stále považuji Radlickou radiálu. V minulé koalici se nám i přes nesouhlas Pirátů podařilo na jednání Rady městské části Praha 5 odsouhlasit materiál s návrhem usnesení do Rady, ve kterém jsme prezentovali jasné postoje vedení městské části. Dali jsme tím jasný signál občanům i současnému vedení Prahy, že se stavbou radiály počítáme.

Dalších deset měsíců jsme strávili přesvědčováním odpůrců této jedinečné stavby, jelikož jsme přesvědčení, že znamená výrazný pokles dopravy u nyní přetěžovaných místních komunikací a také možnost snížení emisí výfukových plynů. To vše přinese zásadní zlepšení životního prostředí v oblasti Radlic, Motola, Košíř, Jinonic a Smíchova.

Další zajímavá zkušenost byla s přípravou studie smíchovského terminálu, který je od počátku připravován v synergii všech zúčastněných stran (IPR, ROPID, DPP, Sekyra Group, SŽDC, ČD, TSK, MČ Praha 5, A69 architekti a MHMP). Díky této spolupráci vznikl na území páté městské části velmi zdařilý a ambiciózní projekt. Důsledná příprava vedla k souhlasu ze strany Rady hl. m. Prahy a uvolnění potřebných prostředků. Výstavba smíchovského terminálu bude jistě v souvislosti s připravovaným projektem Smíchov City hrdou dominantou naší městské části.

Radě městské části jsem předložil také materiál a usnesení o přijetí memoranda k plavební komoře, které společně podepsali nejvyšší představitelé naší městské části, městské části Praha 1 i primátor hl. m. Prahy. Ohledně těchto společných kroků proti zvůli státního podniku, mrhání veřejných prostředků, bezohlednému ničení veřejného prostoru v centru Prahy i množství případných exhalací na naší části vltavského břehu u Dětského ostrova panovala kupodivu vzájemná shoda napříč politickým spektrem. Následně bylo připraveno a podáno odvolání proti tomuto záměru i naší městskou částí, takže je čím dál větší šance, že se tato nesmyslná stavba realizovat nebude.

Během uplynulého období bylo též zadáno několik projektů na opravu komunikací, lepší zprůjezdnění místních lokalit a navýšení počtu parkovacích míst. Tyto studie byly následně odeslány k dopracování projektové dokumentace a realizaci na MHMP.

ODS získala po devíti letech opět post starosty Prahy 5. Sice jsem opustil post radního, ale byl jsem zvolen do pozice předsedy výboru pro dopravu, kde jsem převzal i gesci dopravy v klidu (parkování). Parkování v klidu bylo a stále je pro ODS velice důležité téma. Zde chci společně s kolegy z ODS uskutečnit náš předvolební slib a udělat vše pro to, abychom změnili (ne)systém zón placeného stání v Praze. Úkol to jistě bude nelehký, ovšem s našimi spolustraníky z ostatních městských částí máme stejný názor, takže tento boj rozhodně nevzdáme.

Jan Panenka

předseda dopravního výboru MČ Praha 5
předseda MS ODS Klamovka