Doprava v Holešově
Poslední dobou většina z nás registruje velmi intenzívní a snad i stále se zvyšující dopravní provoz centrem Holešova.
To, že objektivně vozidel na našich silnicích přibývá, je fakt, který zřejmě individuálně ovlivnit nemůžeme. Neznamená to ovšem, že tento fakt bereme u nás v Holešově pouze na vědomí a tím to pro nás končí. Naopak, vedení města se velmi intenzívně touto otázkou zabývá a chystá změny v dopravní situaci, a to hlavně v centrálním dopravním koridoru města. Za každou cenu chceme z centra města odklonit především nákladní dopravu. Skutečnost, že jsme spolu se Zlínským krajem vybudovali a od podzimu loňského roku i zprovoznili Jihovýchodní obchvat Holešova, nám, bohužel, nevyřešilo naši dopravní situaci tak, jak jsme si představovali. Tato významná a finančně velmi nákladná investice splní bezezbytku svou roli až v okamžiku napojení na plánovaný dálniční přivaděč R 49, který by měl vést od dálniční křižovatky u Hulína kolem holešovské průmyslové zóny dál směrem na Fryšták, Vizovice a slovenskou hranici. S Ředitelstvím silnic a dálnic v těchto dnech jednáme, aby mohla být tato stavba zahájena ještě letos, což je téměř na 99% již jisté. Je tedy otázkou snad dvou let, kdy palčivý problém dopravní situace Holešova bude zásadně vyřešen.
Nicméně do té doby chceme i tak dopravu z centra odklonit.Jednáme o změnách dopravního značení na místních komunikacích, jednáme o zahájení staby kruhové křižovatky u gymnázia, letos zahajujeme rekonstrukce místních komunikací v ulicích Sušilova a Národních bojovníků, letos proběhne v průběhu období květen - srpen rekonstrukce hlavní krajské komunikace i některých místních komunikací v Dobroticích, což dozajista pozitivně ovlivní hladkou průjezdnost obcí v návaznosti na průjezd městem, zaměřujeme se na budování odstavných parkovišť (za kinem, Školní ulice, Havlíčkova ulice..) atd. Čtenáři Holešovska si určitě vzpomenou, že jsem v minulých číslech psal o žádosti města na Zlínský kraj, aby bylo umožněno provizorní napojení jihovýchodního obchvatu na komunikaci přes průmyslovou zónu. Byla pro mne velkým zklamáním negativní reakce ZK na naši žádost s odůvodněním, že se jedná "pouze" o obslužnou komunikaci pro průmyslovou zónu, kterou nelze pro veřejnou přepravu využívat. Přiznám se, že je pro mne toto stanovisko ZK nepřijatelné, byť z formálního hlediska tyto argumenty chápu. Vůbec totiž nejsou brány ohledy na reálný stav věcí, především zájmy a potřeby občanů Holešova. Obrovské investice do průmyslové zóny i do jihovýchodního obchvatu jsou tím pádem vynaloženy zdánlivě neefektivně a z pohledu operativního řešení současné dopravní situace Holešova i jako prakticky nepoužitelné. Snad se mi podaří při plánované schůzce přesvědčit hejtmana ZK pana Stanislava Mišáka o přehodnocení přístupu ZK k této věci. Abych umocnil tlak na ZK v této citlivé záležitosti, vyzval jsem zastupitele našeho města za ČSSD a KSČM, aby využili svého případného vlivu na reprezentaci koaličního seskupení ve vedení Zlínského kraje ČSSD + KSČM a podpořili naše výše uvedené kroky ve prospěch občanů Holešova. Bohužel, zatím jsem žádnou odezvu nezaregistroval (že by slogan "jsme tu pro obyčejné lidi" platil jen v předvolebních slibech?...).