Zpráva o (pro)hospodaření fondu mobilty
Před dvěma lety zřídilo olomoucké zastupitelstvo Fond mobility. V tehdejší důvodové zprávě se píše, že město tím chce umožnit „peníze získané v oblasti mobility znovu do mobility vkládat, a tak občanům transparentně prezentovat účelnost plateb“.
Zdrojem prostředků pro tento fond jsou příjmy z parkovného a pokut. Peníze lze principiálně použít na nejrůznější dopravní projekty, na prvním místě by ale měly sloužit k rozšíření a zkvalitnění parkování.
K tomu se taky nová, „dynamická“ městská rada zavázala ve svém programovém prohlášení. Zpráva o hospodaření fondu za rok 2023, kterou minulý týden předložila zastupitelům, ale prezentuje poněkud jinou realitu.
Do fondu za poslední 2 roky přiteklo bezmála 75 milionů korun. Dalších 101 milionů se plánuje vybrat v letošním roce. Přes 40 % vybraných peněz už město stihlo utratit. Ptáte se za co?
10 milionů na mzdy městských strážníků. 7 milionů za autobusovou zastávku a cyklostezku na Envelopě. Přes jeden a půl milionu na nejrůznější softwary, skoro 1,8 mil. za radary na měření rychlosti a více než 800 tisíc na reklamní a komunikační kampaň. Tu kampaň, která propagovala výhody modrých zón těsně před tím, než je radní letos v lednu odložili.
V letošním roce plánuje radnice pořídit elektromobil pro městskou policii, opravit 2 místní komunikace, 2 autobusové zastávky, vybudovat kus cyklostezky a přejezd pro cyklisty.
Parkovací místo, parkoviště, parkovací stání? Projekt na parkovací dům, odstavné P+R? Za tři roky ani jedno…
místopředseda olomouckého klubu zastupitelů SPOLU