Úřad chystá stěhování a nové služby
(Radotínské noviny) Budovu bývalé akumulátorky nedaleko supermarketu Albert, kde sídlí část úřadu městské části, v příštích měsících opustí její pracovníci. Přestěhují se do nových kanceláří.
„V nejbližších měsících čekají radotínský úřad velké změny. Část úřadu se přestěhuje do jiných objektů, kromě toho zavádíme nové služby pro občany. Z magistrátu na nás přechází agenda spojená s dopravními přestupky, blíží se kompletní digitalizace stavebního řízení a také start uznávání elektronického občanského průkazu,“ říká Pavel Jirásek, tajemník Úřadu městské části Praha 16.
První změny plánuje úřad už na duben. Ve druhé půlce měsíce začne stěhování části zaměstnanců. Nejprve z bývalé akumulátorky na náměstí Osvoboditelů č. p. 21 zmizí pracovníci ekonomického odboru. Jejich nové kanceláře jsou už připravené na adrese Sídliště 1600. Budou sdílet rozšířené prostory společně se svými kolegy, kteří pečují o obecní byty a další majetek ve vlastnictví městské části.
Ekonomický odbor se stará o účetnictví městské části a o další ekonomické záležitosti úřadu. Má také například na starost správu všech místních poplatků. Veřejnost využívá jeho služby v rámci systému Czech Point – ověřování podpisů na listinách nebo výpisy z rejstříků trestů. Nově bude k dispozici na starém sídlišti. Služby Czech Pointu však nabízí rovněž úsek matrik sídlící na radnici v ulici Václava Balého či odbor živnostenský, mimo jiné je možné využít Czech Point i na poště. V květnu plánuje úřad druhou etapu vyklízení bývalé akumulátorky, na jejímž místě vyroste část nového Centra Radotín s byty, obchodní třídou a náměstím. Budovu opustí Odbor občansko správní. Veřejnost jeho služby využívá při vydávání občanských průkazů, cestovních pasů. Tyto záležitosti si budou obyvatelé Radotína po přestěhování úředníků vyřizovat v přízemí historické budovy Koruny. Součástí odboru je rovněž úsek vnitřní správy, který se stará o zdárný průběh voleb.
„Přízemní prostory, které dříve využívala základní umělecká škola a kde před jejím rozšířením sídlily kanceláře Koruny, si už říkaly o rekonstrukci. Nyní upravené prostory využijeme pro část úřadu z bývalé akumulátorky,“ říká Karel Hanzlík, starosta Radotína.
Zamýšlená novostavba úřadu vedle obytných domů Centra Radotín prochází v současné době změnou projektu. Důvodem je navýšení cen prací a stavebních materiálů, k němuž došlo v posledních letech.
V přízemí historické části Koruny se kromě pracovníků odboru občansko správního, kteří vydávají občanské průkazy a pasy, objeví také jejich zcela noví kolegové. Tato část úřadu bude nově vyřizovat dopravní agendy včetně přestupků.
„Oddělení dopravních agend právě nyní vzniká, hledáme pro něj nové pracovníky. Dříve museli řidiči kvůli vyřizování přestupků či zadržení řidičského průkazu na úřad sídlící na Vyšehradě vedle kongresového centra. Nově tyto záležitosti vyřídí přímo v Radotíně, v budově Koruny,“ říká vedoucí úřadu Pavel Jirásek.
Hlavní město totiž od letošního 1. července převádí agendu spojenou s dopravními přestupky na jednotlivé městské části. Pokud řidič po spáchání přestupku nedostane od policistů pokutu na místě, posouvá se další projednávání na úřad v místě jeho bydliště. Týká se to například přestupků zaznamenaných kamerami a radary.
Jedna důležitá věc se však nemění: vydávání nebo odebírání řidičských průkazů zůstane i po 1. červenci v pravomoci Magistrátu hlavního města Prahy. Agendu řidičských průkazů bude i nadále možné vyřizovat kousek od stanice metra Vyšehrad, v budově vedle kongresového centra.
Poslední díl stěhování z akumulátorky, kde se dříve vyráběly autobaterie, proběhne na přelomu jara a léta. Přesunu se dočká i živnostenský odbor a kancelář úřadu. Všichni pracovníci zamíří do budovy vedle softbalového hřiště, kterou využívá také městská policie. „Tuto závěrečnou etapu bude možné realizovat až po volbách do Evropského parlamentu, které musí zaměstnanci radotínského úřadu včetně náročné přípravy rovněž zajistit,“ vysvětluje Pavel Jirásek.
Bývalá akumulátorka poté zůstane prázdná a k zemi půjde v rámci první fáze stavby Centra Radotín. Výroba baterií zde zanechala kontaminovanou půdu, kterou bude nutné vyčistit. Odstranění staré ekologické zátěže je součástí stavby nového centra a zaplatí ji stejně jako úpravy podstatné části celého okolí firma, která postaví nové byty.
První den školních prázdnin však nebude pro úřad znamenat jen spuštění nového oddělení dopravních agend. K tomuto datu se chystají ještě dvě další novinky. Od 1. července budou úředníci uznávat na přepážkách elektronickou verzi občanského průkazu. Ten si je možné už nyní v mobilním telefonu nastavit v rámci aplikace eDoklady. Úřadů uznávajících občanku v elektronické verzi bude přitom nadále přibývat. Už příští rok by měla stačit také k prokázání totožnosti u voleb nebo na poště.
Poslední velkou změnou, která čeká radotínský úřad k 1. červenci, je rozjezd plně digitálního stavebního řízení v souladu s novým stavebním zákonem. Žádosti o povolení stavby, projektové dokumentace i další dokumenty bude možné v elektronické podobě podávat prostřednictvím celorepublikového Portálu stavebníka a dalších informačních systémů
Petr Buček