Obě lávky pro chodce i cyklisty míří do plného provozu
(Radotínské noviny) Do nového školního roku děti vkročí bezpečnou Školní ulicí a po nové lávce nad frekventovanou silnicí. Bezpečně propojuje nové sídliště a nádraží s tunýlkem za Rozmarýnem. Využijí ji pěší i cyklisti, kteří se chtějí dostat ke školám, sportovištím, Berounce či biotopu.
Je tři metry široká, má protiskluzový povrch a osvětlení v zábradlí. Společně s novým nádražím podchodem nahrazuje zrušený železniční přejezd.
Na pátek 1. září připravila radotínská radnice Den lávek. Slavnostně otevře nejen novou lávku lemující železniční nadjezd, uvedení do plného provozu se zároveň dočká mostní konstrukce nad Berounkou. Tu už sice chodci i cyklisti využívají, její kolaudace však proběhla až nedávno.
Slavnostního zahájení se zúčastní mimo jiné autoři přemostění přes Berounku, jimiž jsou architekt Josef Pleskot a projektant Vladimír Janata z firmy Excon. Na otevření se přijedou podívat také zástupci hlavního města i projektanti lávky vedoucí k Rozmarýnu ze společnosti Top Con Servis. Ti se podíleli na lávce HolKa, jež před několika týdny propojila Holešovice s Karlínem a Štvanicí.
Zatímco lávka přes Berounku nahradila svou předchůdkyni poničenou povodněmi, přemostění mezi tunýlkem a sídlištěm je úplně nové. Lávka podél trati vyrostla během několika měsíců, druhou stavbu provázely zádrhele.
Lávku nad řekou totiž postihly nejen povodně, ale poté i dlouhé průtahy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Ten otálel s rozhodnutím ohledně výběrového řízení na dodavatele stavby. Záležitost nového přemostění byla tehdy ještě v rukách hlavního města, které o všechny pražské mosty pečuje.
Jakmile však přípravu nové lávky převzala radotínská radnice, došlo k rychlé dohodě s architektem Josefem Pleskotem a projektantem Vladimírem Janatou. Stavbu lávky sice přibrzdily problémy se stavební firmou, nakonec však začala ještě loni sloužit veřejnosti.
Obě nové lávky poslouží chodcům i cyklistům. Jsou bezbariérové a mají ocelovou konstrukci.