Rádio ZET: Ředitele Správy železnic a Českých drah budeme odměňovat podle kvality služeb na železnici
(Radio ZET) Kvalita služeb na železnici se podle Martina Kupky /ODS/ v posledních letech zanedbávala. Může za to i systém odměňování generálních ředitelů Správy železnic a Českých drah. Například vlakové spojení mezi Libercem a Prahou není konkurenceschopné. Lidé na cestě stráví minimálně 2 a půl hodiny.
„Když jsem nastoupil do funkce ministra dopravy, poprosil jsem o rešerši všech předložených studií, abychom zjistili, co je reálné udělat v dohledné době,“ říká Martin Kupka /ODS/, který byl hostem Interview Martina Kováře na Rádiu ZET. Ministr dopravy totiž nechce rozvíjet další projekty, které by se mohly realizovat až v dlouhodobém horizontu.
Z porovnání ministerstva vyplynulo, že se musí dokončit všejanská a bezděčínská spojka. „Díky tomu jsme schopni dosáhnout 70 minut na trase mezi Libercem a Jabloncem. Železnice by se měla vyznačovat také co největší spolehlivostí,“ konstatuje ministr dopravy Kupka.
Koordinace výluk nebo propustnost tratí nebyla doposud měřítkem pro odměňování ředitelů Správy železnic ani Českých drah. „Podařilo se nám tato kritéria změnit, aby se vyvolal co největší tlak nejen na generální ředitele ohledně kvality poskytovaných služeb jak cestujícím, tak nákladní dopravě.“ Ministerstvo tedy hodlá sledovat zpoždění vlaků v případě Správy železnic nebo údržbu vozového parku u Českých drah.
ministr dopravy
místopředseda strany
poslanec PČR
expert pro veřejnou správu