ODS Praha: Díky ODS je obchvat na východě Prahy konečně realitou
(www.ods.cz/region.prazsky) Díky práci našich starostů městských částí na východě Prahy slaví Praha velký úspěch v dopravě. Nová komunikace má potenciál převzít až polovinu z celkové dopravní zátěže ze stávající Českobrodské ulice. Tato stavba ušetří řidiče, kteří přijíždějí do hlavního města, zdlouhavého průjezdu městskými částmi Praha-Běchovice, Praha 21 - Újezd nad Lesy a také městem Úvaly. Mimo obydlené ulice se tak na východě Prahy odkloní veškerá tranzitní, meziměstská a příměstská doprava.
První pokus o získání územního rozhodnutí ve věci obchvatu na východě Prahy proběhl již v roce 2009, kdy bylo územní rozhodnutí sice vydáno, ale na základě odvolání bylo zrušeno a následně bylo řízení zastaveno. Nyní, po 13 letech, nabývá obchvat na východě Prahy konečně reálných obrysů. „Za tímto výsledkem stojí především dobrá komunikace samosprávy, práce projektanta a stavebního úřadu Prahy 21. Jen díky této synergii se nám podařilo získat územní rozhodnutí bez jediného odvolání, což považuji za jednoznačný úspěch," uvedl starosta Běchovic Ondřej Martan.
Navíc, díky vyjednávání samospráv s Ředitelstvím silnic a dálnic získaly městské části Běchovice a Újezd nad Lesy celou řadu kompenzačních opatření, která významně sníží dopad negativních vlivů stavby na území. „Pro Prahu 21 je to důležitá zpráva. Zmizí každodenní zácpy, uleví se tím našim občanům a díky výstavbě přeložky bude také umožněna kompletní rekonstrukce ulice Starokolínská – Novosibřinská. Dále se nám podařilo domluvit umístění protihlukových stěn, ochranných valů či zajistit nové vodohospodářské objekty, díky kterým nedojde k lokálním povodním po přívalových deštích,“ dodává starosta Prahy 21 Milan Samec (ODS).
Je to první vlaštovka naznačující, že by se po pražských magistrátních volbách mohla výrazně situace změnit i s Pražským okruhem, jehož stavba už více jak deset let nijak nepokračuje. V této věci bude klíčová spolupráce nového vedení magistrátu s ministerstvem dopravy a také se starosty městských částí. Není totiž tajemstvím, že jeho stavbu dlouhodobě blokují starostové některých malých městských částí, jakými jsou například Suchodol nebo Lysolaje.