Pražská ODS: Zásadní nedostatky v přípravách opravy Barrandovského mostu způsobí kolaps
(www.ods.cz/region.prazsky) Pražská ODS varuje před fatálními nedostatky v přípravách opravy Barrandovského mostu. „Určitě je dobře, že začne oprava Barrandovského mostu. Ale není možné, aby byla takto zanedbána koordinace s dotčenými subjekty, ať to jsou městské části či státní instituce. Voláme dlouhodobě po zřízení koordinátora dopravních staveb, který by podobným situacím pomohl předcházet,” řekl kandidát na primátora za koalici SPOLU Bohuslav Svoboda.
ODS na nedostatky v komunikaci a koordinaci v souvislosti s opravou Barrandovského mostu upozorňuje už mnoho měsíců. „O tom, že se bude most rekonstruovat, se ví čtyři roky, s městskými částmi se začalo jednat po jejich výzvě až v březnu. Například starosta Radotína nebyl oslovený ještě vůbec. Jsem starostou 20 let, ale toto jsem ještě nezažil,“ popisuje situaci starosta Prahy 13 a dopravní expert ODS David Vodrážka a dodává: „Za největší chybu považuji, že jsou dopravní omezení kvůli opravám i na menších objízdných trasách, případně je jejich průjezdnost omezená špatně udělanými cyklopruhy či tramvajovými ostrůvky. Je rozkopané Břežanské údolí, Radotín, přejezd ve Velké Chuchli, v Řeporyjích je oprava mostku. Proč nejsou tyto opravy dokončené, aby se maximálně ulevilo dopravě v době, kdy začíná klíčová oprava Barrandovského mostu? Proč město nekomunikuje s ŘSD, které teď dělá nový povrch na křížení D5 s Karlovarskou, což je další problém v souvislosti s plánovanou opravou mostu?”
Pražská ODS i jednotlivé městské části už v minulosti opakovaně navrhovaly zřízení dopravního koordinátora staveb a uzavírek. To ovšem radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) opakovaně odmítl s tím, že odpovědnost za městské investice v dopravě má on sám.
„Proběhly dvě schůzky s vedením města, v březnu jsme se dozvěděli, z čeho byl most postavený a 26. dubna, těsně před zahájením opravy, kudy povedou objízdné trasy. S nimi se už ale nedalo udělat nic, přitom městské části měly mnoho nápadů na jejich zlepšení, protože nejlépe znají dopravní problematiku v dané oblasti,” říká Vodrážka. Bohužel, na tuto koordinační a komunikační neschopnost vedení Prahy teď doplatí občané Prahy. A nebude to poprvé, vzpomeňme na nechvalně proslulé opravy např. Koněvovy ulice či v okolí nákupního centra Letňany. Tam zcela nelogické kroky při uzavírkách způsobily totální kolaps.
Obdobná situace je i při přípravě klíčových staveb jako je Pražský okruh, kde se vedení města za 4 roky posunulo jen minimálně, nevykupuje pozemky atd. Chlubí se výstavbou metra D, které se začalo plánovat za vlády ODS, stejně jako všechny důležité infrastrukturní stavby. Oni jen přišli k připraveným projektům, ale sami nic nepřipravili.