Pražská doprava očima Jana Panenky, předsedy Výboru dopravního Prahy 5
(Pravá 5) Doprava v Praze je téma, o kterém se mluví dlouhé roky a které bude jedním z nejdůležitějších bodů v kampani pro komunální volby, jež nás čekají příští rok. Souhrn nejdůležitějších novinek z dopravy v Praze 5 i z jednání s magistrátem přináší Jan Panenka, který vede Výbor dopravní na naší pětkové radnici. Z této pozice jedná jak s ostatními kolegy z dalších městských částí, tak i s magistrátem, a jak sám dále v článku uvádí, není to vždy snadné.
„Největším problémem, se kterým se kontinuálně potýkáme, je komunikace ze strany vedení magistrátu. Proto jsme se s ostatními MČ spojili a sepsali memorandum, kde náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) společně žádáme, aby nás o případných uzavírkách informoval dopředu. Díky tomu bychom měli mít větší manévrovací prostor pro konkrétní opatření, která pomohou lepší plynulosti dopravy. To se v současné době neděje a pociťujeme to všichni,“ vysvětluje Panenka a dodává: „Tak základní věc jako prostá komunikace je pro současné vedení Prahy, zdá se, neřešitelný problém.“
Dalším tématem jsou již notoricky známé cyklopruhy v Plzeňské ulici, které potvrzují chybějící komunikaci ze strany magistrátu. Vznikly totiž bez konzultace s MČ Praha 5 a negativně ovlivnily dopravu na této tepně, kterou denně využívají tisíce řidičů. „Za městskou část jsme nabídli praktičtější a méně bolestivé řešení vytvořit při komunikaci Plzeňská od ulice Kukulova po P+R parkoviště na Kotlářce smíšenou cyklostezku ze stávajícího málo používaného chodníku, který je široký cca 4 metry. Nikdo to dosud neřešil a návrhem se nezabýval. Dva průjezdné pruhy v Plzeňské ulici byly po několika měsících obnoveny, ovšem likvidací parkovacích míst. Tímto krokem bylo napraveno vzniklé omezení IZS, ale kolik pruhů potřebuje cyklista na jedné komunikaci a na kolik tato hurá akce vyšla daňové poplatníky?“ ptá se Jan Panenka. „Co se týče P+R parkoviště na Kotlářce, tak zde jsme nechali zpracovat projekt na zkapacitnění parkoviště, kde pouze úpravou vodorovného dopravního značení dojde k navýšení parkovacích kapacit o 60 vozidel. Tento krok posvětily Rada MČ i magistrát na rozšířeném jednání. To považuji za výbornou zprávu,“ dodává.
Za zmínku taktéž stojí snaha náměstka Scheinherra uzavřít Smetanovo nábřeží a Malou Stranu pro motoristy. „Pan náměstek předložil studie, které přináší podivné závěry a nejsou v souladu se sousedními městskými částmi. S kolegy zodpovědnými za dopravu z ostatních radnic při jednáních přinášíme opravdu velké množství protiargumentů a dat, které náměstkova čísla spolehlivě vyvracejí, a při posledním jednání jsme přesvědčili i zástupce dopravních společností o zbytečnosti tohoto opatření. Dohodli jsme se na možnosti úprav silničního profilu v okolí tramvajových zastávek bez nutnosti omezení automobilové dopravy. Tyto snahy náměstka Scheinherra považuji za opravdu nebezpečné pro každého Pražana, pokud vezmeme v úvahu, že se bude opravovat Barrandovský most, což ovlivní dopravu v celé metropoli, a je nutné připravit funkční objízdné trasy,“ uzavírá Jan Panenka.
předseda dopravního výboru MČ Praha 5
předseda MS ODS Klamovka