Vypsané zakázky na naftové autobusy pro MHD za 2 miliardy korun potvrzují, že do „zelené politiky“ musí patřit i rozum, protože nelze mít vše jen na elektřinu a jezdit jen na kole

9. srpna 2021
Vypsané zakázky na naftové autobusy pro MHD za 2 miliardy korun potvrzují, že do „zelené politiky“ musí patřit i rozum, protože nelze mít vše jen na elektřinu a jezdit jen na kole

Magistrátní koalice vedená Piráty si prosadila svůj nerealistický klimatický plán, hovoří o snižování emisí ve městě, zavádění mýtných poplatků nebo elektrifikaci autobusových linek, přesto má ale v úmyslu místo elektrických autobusů nakoupit až 253 dieslových vozů pro MHD za 2 miliardy korun.

„Potvrzuje se tak názor pražské ODS, že v boji s klimatickými změnami je potřeba postupovat s rozumem. Město potřebuje mít ve svém vozovém parku i autobusy nezávislé na elektřině, aby bylo schopné reagovat na neočekávané situace, během kterých bude potřeba zajistit náhradní dopravu za tramvaje, metro nebo železniční dopravu. I když jsou v dopravních podnicích naftové autobusy postupně nahrazovány vozy na CNG nebo elektrobusy, pořizují si je nebo ponechávají i jiná česká města jako zálohu při výlukách nebo aby vyhověla požadavkům krizových štábů disponovat evakuačními autobusy, které je možné natankovat třeba z nouzových zásob pohonných hmot. Byli bychom proto šťastnější, kdyby koalice vládnoucí na pražském magistrátu začala konečně zapojovat podobnou racionalitu i v dalších jejích činnostech, řešila reálné problémy Pražanů a neohrožovala fungování města,“ připomněl předseda klubu zastupitelů pražské ODS Zdeněk Zajíček.

Mgr. Zdeněk Zajíček

předseda oblastního sdružení Praha 5
předseda klubu ODS zastupitelstva hl. m. Prahy

Štítky: tisková zpráva