Cyklokoridor Vejrostova + legalizace parkování
Rada městské části Brno-Bystrc bude ve středu 24.6.2020 (článek vznikal 16.6.2020) projednávat připravovanou změnu dopravního prostoru ulice Vejrostova – výsledkem by mělo být vyznačení cyklopruhu po obou stranách vozovky ve spodní části komunikace a ve vrchní části komunikace (úsek Říčanská-Ruda) bude cyklokoridor jen ve směru do Žebětína (stoupání do kopce) a ve směru do města dojde k vyznačení parkovacího pruhu o délce 212 m. Návrh respektuje požadavek městské části na legalizaci parkování v této vrchní části komunikace - bude tak zlegalizováno parkování pro cca 35 vozidel.
V místě křižovatky ulice Vejrostova s Ečerovou je pak navrženo zrušení horního ze dvou přechodů pro chodce (u zastávky) a u ponechaného spodního přechodu směrem k nákupnímu centru budou doplněny bezpečnostní prvky. V případě souhlasu Rady MČ s výše uvedeným, bude tento přechod opatřen podobným ostrůvkem jako přechod „Ruda“ a na silnici budou v obou směrech zobrazeny piktogramy „pozor přechod“.
Za zmínku také stojí dokončení třetí etapy akce "Kuršova slepá", kde vzniklo v rámci protierozních opatření (za cca 488tis. Kč bez DPH) mimo jiné 19 nových parkovacích stání - plocha má charakter dočasného parkování kvůli možnosti trasování budoucí tramvaje. Proto nemá asfaltový povrch, ale jedná se o plochu ohraničenou obrubníkem a vybavenou zhutněným kameným povrchem. Nájezd z ulice Vejrostova právě na ulici Kuršovou je také nově opraven za cca 170tis. Kč.
Na ulici Laštůvkova dojde k úpravě režimu parkování pro zajištění průjezdnosti integrovaného záchranného systému a popelářů. Změnu dopravního značení zajistí v řádu několika dnů společnost Bkom. Z úrovně MČ bude pak značení pravidelně obnovováno. V tomto místě se nejedná o tvorbu nových parkovacích míst, ale o vyšší bezpečnost a lepší organizaci dopravy.
Aktuálně nově rozpracováváme ve spolupráci s odborem dopravy MMB a Bkomem podklady k investičnímu záměru vytvoření nové obslužné jednosměrné komunikace v navržené stopě uvažovaného tramvajového tělesa, která by mohla být zbudována výrazně dříve než samotné prodloužení tramvaje a min. z jedné strany komunikace sloužit buď na šikmé nebo ideálně kolmé parkování. Toto by alespoň částečně a hlavně výrazně levněji řešilo určitou kapacitu parkování, protože s výpadkem příjmu řádově 1,8 mld.Kč v rozpočtu města Brna souvisejícím s Covid-19, bude samozřejmě nereálné v nejbližších dvou letech postavit původně uvažovaný parkovací dům.
Budu vás informovat v dalším čísle Bystrckých novin a aktuálním vývoji.
předseda místního sdružení ODS Brno-Bystrc, místostarosta