ODS Praha: Vyzýváme primátora Hřiba a současnou magistrátní koalici, aby přestali ignorovat názory městských částí a potřeby Pražanů a nerozhodovali o nás bez nás.
(www.ods.cz/region.prazsky) Uzavření Smetanova nábřeží bylo pomyslnou poslední kapkou v nepromyšlených aktivistických pokusech vedení města. Starostové městských částí, radní a zastupitelé za ODS už nechtějí dále snášet povýšenecké chování vedení Prahy, v čele s pirátským primátorem Hřibem a ignorování názorů jednotlivých městských částí. Proto jsme jako opozice svolali 2. mimořádné zasedání Zastupitelstva hlavního města Prahy, na kterém budeme po panu primátorovi žádat vysvětlení nekoncepčních kroků a dále chceme slyšet, jak se Praha vypořádá s dopady covidové krize.
„To, co se děje poslední týdny v některých městských částech, nemá obdoby. Piráti v čele s primátorem Hřibem si z Pražanů udělali laboratoř na svoje aktivistické experimenty. Na dnešním Zastupitelstvu chceme dosáhnout toho, aby vedení Prahy konečně respektovalo rozhodnutí jednotlivých městských částí. Nejde jen o Smetanovo nábřeží, které nejdříve hyzdily žlutočerné zátarasy a po zasloužené kritice a výsměchu Pražanů tam vznikl jakýsi ostrůvek, bez souhlasu Prahy 1 a v rozporu s usnesením Zastupitelstva hlavního města Prahy. Pirátská koalice se chová, jako by jim Praha patřila a absolutně přitom nemyslí na ty nejdůležitější, na občany. Takovéto chování tolerovat rozhodně nebudeme,“ uvádí předsedkyně pražských zastupitelů za ODS Alexandra Udženija.
„Aktuální změny v dopravě v podobě cyklopruhů na Bucharově v křížení s vyústěním plzeňské dálnice jsou nejen známkou totálního amatérismu ze strany vedení magistrátu, ale také hazardem se životy Pražanů. Po této komunikaci projede denně 28 tisíc aut, je to v relativně ostrém kopci a pro cyklodopravu je možné využít daleko klidnějších vedlejších komunikací. Magistrát navíc tuto změnu učinil přes výslovný nesouhlas naší městské části. To je prostě bezohledné zneužívání moci,“ dodává David Vodrážka, starosta Prahy 13 a zastupitel za ODS.
„Plánovaných změn, zejména dopravního režimu, je v jednotlivých městských částech celá řada. Nikdo z vedení města to s námi na městských částech nekonzultoval a jedná se jen o demonstraci síly na úkor funkčního řešení. Namátkou mohu jmenovat změny na Podolském nábřeží, Modřanské, Evropské nebo řešení v oblasti řešení mýta, které bude mít na jednotlivé městské části zásadní dopad. Taková politika vedení města je pro soužití s městskými částmi nepřijatelná,“ uzavírá Tomáš Portlík, místostarosta Prahy 9 a pražský zastupitel za ODS.