Dopravní podcast (51): Historie se opakuje, aneb DPP po nákupu tramvají T2 objednává tramvaje T3
Nejnovější díl Dopravního podcastu jsme udělali především zpravodajský. Připravili jsme samé dobré a pozitivní zprávy z dopravního světa.
V Liberci vyjely s cestujícími ex olomoucké tramvaje T3R.P. Tramvajím zůstal původní olomoucký lak, čímž se stanou šotoatrakcí ve městě. Nadějně vypadá obnova železniční tratě Lovosice – Řetenice, kde byl před lety zastaven provoz z důvodu sesuvu půdy.
Praha se chystá nakoupit další moderní tramvaje. Po vozových skříních T2 se podnik rozhodl nakoupit nové vozové skříně řady T3. Někomu by se mohl zdá, mluvíme o historii šedesátých let, ale kdepak, doba se nemění, stejně jako vedoucí v DPP. Ve Zlíně je v provozu nový trolejbus Škoda Iveco 35 Tr. Jezdit má především na lince 2 ze Zlína do Otrokovic a dále na Štěrkoviště, kam nevede trolejové vedení.
Plzeňský kraj v autobusové dopravě omládne. Od června bude v provozu přes 300 nových autobusů MAN, Setra, či Iveco. Ostrava rozšiřuje sbírku historických autobusů o nové kousky, které jsou někdy mladší, než osobní automobily některých šotoušů.
S rekonstrukcí tramvajové trati na Barrandov vzniknou i nové odstavné koleje, resp. zárodek nové trati na Slivenec. Okružní linka v Moskvě oslavila 66 let. Její délka měří téměř 20 kilometrů a denně přepraví až 2 miliony cestujících.
Letecké společnosti Qantas a KLM ukončují provoz Boeingů 747. Původně se tak mělo stát až v roce 2021, ale současný úpadek v letecké dopravě vyřazení strojů urychlil.
Poblíž německého města Staßfurt, v Sasku-Anhaltsku, existuje unikátní elektrická dráha, která přepravuje vápenec z otevřeného lomu do fabriky. Dráha měří cca 2 kilometry. Trať vede většinu délky podél pole, ale zároveň železnice křižuje i normální silnice. Tento zajímavý provoz můžete na vlastní oči někdy omrknout.