Jak funguje elektronické jízdné a jakou fotojízdu chystáme pro naše posluchače?
Elektronické jízdné v městské dopravě, historický trolejbus v Chomutově, pokračující práce na vozech T2 pro retrolinku 23, vlaky TGV ve Francii, počítačová hra SIMT a akcí síťová jízdenka Českých drah. To vše si poslechněte v 46. díle Dopravního podcastu.
V Praze si mohou cestující nahrát kupón na městskou dopravu do mobilní aplikace. Funguje to velmi jednoduše. Stačí pár kliků a máte kupón v mobilu. A jak je to s jednotlivými jízdenkami? Jsou lepší sms jízdenky, nebo elektronické jízdenky v mobilní aplikaci? Obě varianty jsme probrali v podcastu. A taky zmiňujeme, proč má uživatelsky nejjednodušší systém jízdného Ostrava.
Představili jsme počítačovou hru SIMT, simulátor řízení tramvaje, trolejbusu i autobusu. Jak hra funguje? Jak se vyvíjí a v čem se liší od jiných simulátorů? Poslechněte si naší recenzi v Dopravním podcastu.
Chomutov má svůj první historický trolejbus. Vůz Škoda 15 Tr ev. č. 008 prošel opravou a získal původní modro-bílý lak. Nyní jej dopravní podnik nabízí pro komerční jízdy. Proto jsme se rozhodli, že uspořádáme na jaře s kloubovým trolejbusem fotojízdu po Chomutově a Jirkově. Zároveň bychom mohli vzít autobus z Prahy (třeba nějakou Karosu řady 700 či 900), se kterým bychom společně jeli do Chomutova. Po cestě bychom udělali nějaké fotozastávky a zároveň společně pokecali. Chtěli byste jet s námi? Dejte nám vědět v komentářích, či ve zprávách. O akci budeme informovat na webu a v dalších podcastech.
Ve Francii končí v provozu první rychlovlaky TGV z nejstarší série PSE. Ty byly vyráběny v letech 1978 až 1985 a jezdily především na trati z Paříže do Lyonu. Původní maximální rychlost byla 270 km/h, modernizované soupravy ale mohly jezdit až 300 km/h. Co takhle odkoupit 118 těchto zánovních jednotek do Česka? ? Posílit flotilu 7 pendolin?
Sbíráte bodíky u Českých drah? Na valentýnský víkend 15. a 16. února připravily České dráhy speciální jízdenku pro věrné cestující. Neomezená síťová denní jízdenka pro dva dospělé a až tři děti je k dostání za 100 bodů (běžně stojí 300 bodů, resp. 679 Kč). S touto jízdenkou můžete cestovat celý den neomezeně vlaky Českých drah po území České republiky.
A nakonec „té dvojky“ pro retrolinku 23. Na vozech probíhají dokončovací práce a blíží se jejich první vypravení na linku s cestujícími. Na jaké lince budou mít vozy pravděpodobně premiéru, než budou jezdit na retrolince 23? Kdy poprvé vyjedou s cestujícími? Tím zakončujeme 46. díl Dopravního podcastu.