Studie proveditelnosti Prodloužení tramvajové trati Bystrc-Kamechy
Dne 29.3.2018 se uskutečnilo jednání 2. výrobního výboru, k možnému prodloužení tramvajové trati Bystrc – Kamechy, kde byly představeny výsledky práce PK OSSENDORF s.r.o. vedoucím projektantem panem Tomášem Hrubanem.
Protože z hlediska geologických a geotechnických podmínek nelze jednoznačně říci, která varianta (hloubený/ražený tunel) bude nejvýhodnější, zabývá se studie 4 variantami možného prodloužení tramvajové trati. Tyto varianty budou zadavatelem studie (Magistrát města Brna) posouzeny na konci roku 2019 z hlediska finanční únosnosti (náklady se odhadují až na 1,5 mld.Kč) a stanoven další postup.
Varianta 1 – hloubený tunel v celé délce – 265 m. Výhodou je nejkratší tunel, nejlevnější varianta, z hlediska doby výstavby nejrychlejší. Negativem je největší podélný sklon trati (ztracený spád) včetně zastávek na obou stranách tunelu (6 %, resp. 5 %).
Varianta 2 a 3 – ražený tunel délky celkem 300 resp. 320 m. Výstavba by se lišila délkou vlastního raženého tunelu a délkou přesypaných úseků a podle toho tedy délkou období, kdy bude míst stavba hlukový dopad na okolí výstavby. Pozitivem je příznivý podélný sklon cca 2 % včetně zastávek na obou stranách tunelu.
Varianta 4 je spíše teoretická, s možností zavést tramvaj až do původní výstavby Žebětína. To by mělo smysl zejména v případě, že by se tam měla realizovat velká bytová výstavba, což bylo v minulosti zvažováno.
Zúčastněné strany vyjádřily souhlas s vedením tramvajové trati dle platného ÚPmB a zachováním smyčky Ečerova (změna směru jízdy smyčkou, aby směrem do centra města Brna byla pouze jedna nástupní hrana).
Předmětná studie bude vycházet z řešení, které je v dokumentaci od fy ARCHIKA z roku 2015.
předseda ODS Brno-Bystrc
místostarosta MČ Brno-Bystrc