Hlídač rychlosti v EU – Kdo se o to prosil

15. dubna 2019

Nová auta mají mít od roku 2022 povinně omezovač rychlosti. To vychází z dohody mezi Evropskou komisí, Parlamentem a Radou z konce března tohoto roku.

Konkrétně mluví dohoda ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu o tak zvané „inteligentní regulaci rychlosti“. Podle ní by Vaše auto mělo sledovat dopravních značky a údaje z GPS a pokud překročíte povolenou rychlost, tak by Vám omezilo výkon motoru, ťukalo do plynu nebo Vám dalo jinak najevo, že se máte ukáznit.

Citované nařízení je dalším z řady návrhů, kdy evropský regulátor převádí úlohu státu na výrobce. Úkolem výrobce je vyrábět auta, která lidé chtějí a ne auta, která lidi rozčilují. Pokud to nebude dělat, zkrachuje a bude muset propustit lidi. Kontrola dodržování rychlosti je pak věcí státu, respektive policie, ne výrobce. Po vypuknutí aféry dieselgate prochází parlamentem neustále jen zákazy. Jednou jsou to zákazy vjezdu dieselů, podruhé kvóty pro elektroauta, teď zase omezování rychlosti. Pomalu to vypadá, že lidé vlastně nepotřebují nikam cestovat.

Evropská unie má podle mě především otevírat nové možnosti, ne jen diktovat a zakazovat. Je proto na čase zamyslet se nad tím, jestli musí být na všech úsecích dálnice jen 130, jestli musí v jižních evropských státech mít mýtné brány a vytvářet dlouhé kolony nebo jestli vedle jiných daní platit i za dálnice.

Pod mým dřívějším videem mi několik z Vás napsalo, že když nám EU dělá takové problémy, je z ní potřeba vystoupit. Kdo to tedy je ta zlá EU, která nám sem tlačí omezovače rychlosti. Když se dané nařízení hlasovalo začátkem března v příslušném výboru Evropského parlamentu, měli jsme tam i dva české zástupce: europoslance Pospíšila za TOP 09 a europoslankyni Sehnalovou za ČSSD. A oba hlasovali pro. Podle serveru novinky.cz navíc naše současná vláda, respektive ministerstvo dopravy „s novou normou v principu souhlasí“. To se pak ale nemůžeme divit, co všechno k nám z Bruselu doputuje.

Evropská unie jsme my, my ji spoluvytváříme. A spolupráce evropských států je příliš cenná na to, abychom na ni přestali pracovat a přenechali ji chronickým zakazovatelům. Začít můžeme už koncem května. Volte Občanskou demokratickou stranu a zakroužkujte kandidáta číslo devět Tomáše Hanuše.

Tomáš Hanuš,

kandidát č. 9 ve volbách do Evropského parlamentu 2019