Musíme postavit dost parkovišť u vlaků i MHD
(Metro) Bohuslav Svoboda už jednou pražským primátorem byl. Nyní by to rád zopakoval. Odpověděl na pět otázek, které dostali i soupeři, šestá vychází z programu jeho ODS.
V čem je program vaší strany lepší než konkurenční?
Náš program je realistický, s důrazem na témata, která Pražany trápí nejvíc. Tedy dopravu, parkování a bydlení. Máme jasné plány, jak chceme tyto problémy řešit. A máme, na rozdíl od jiných, zkušené politiky, kteří jsou schopni program realizovat. To považuji za největší sílu ODS. Máme s komunální politikou prostě zkušenosti a víme, jak se má dělat.
Za co byste minulé vedení magistrátu pochválil?
Tady bych musel hodně pátrat v paměti. Několik věcí bych našel. Třeba to, že jim nespadly všechny mosty. (smích) Abych nebyl kritický jen vůči paní Krnáčové, město začalo stagnovat už za Tomáše Hudečka. Nechci se nikoho dotknout, ale je problém, pokud město vede někdo, kdo ho nezná. Je čas skončit s experimenty.
Jaké by mělo být hlavní město v roce 2050?
Rád bych, aby Praha v roce 2050 byla moderní metropolí, která bude držet krok s ostatními světovými městy. Prostě město, ve kterém se Pražanům bude dobře žít, město, na které bude každý Pražan hrdý. A tady je i úkol pro nás, aby další generace měly na co navázat. Musíme znovu nastartovat Prahu. Praha musí být město s dokončeným systémem okruhů. Také město s dostupným vlastnickým i nájemním bydlením. Chtěl bych, aby v Praze vyrostla nějaká moderní a kvalitní architektura. Mou prioritou bude samozřejmě koncertní sál na Vltavské, na kterém už jsem pracoval v době, kdy jsem byl primátorem.
Kdo byl nejlepším primátorem po roce 1989?
Pro mne je to, na rozdíl od kolegů, kteří se o tuto funkci také ucházejí, poměrně složitá otázka, protože už jsem primátorem byl. Řada dobrých věcí se nám povedla, řadu jsme bohužel nestihli dokončit. Svoje předchůdce a následovníky hodnotit nechci.
Jak daleko jste ochoten jít v kompromisech, abyste prosadil své cíle?
Naším cílem je fungující Praha, a z toho rozhodně neustoupíme. Nedokážu si úplně představit, že bychom šli do koalice s někým, kdo by deklaroval, že nechce dokončit okruhy nebo urychlit výstavbu bytů v Praze. To je principiální, z toho neustoupíme.
Navrhujete vyřešit možnost, aby lidé mohli zaparkovat i mimo svou modrou zónu? Jak, když aut stále přibývá?
Musíme dát možnost dojíždějícím zaparkovat mimo Prahu nebo na jejím okraji. Proto musíme vystavět dostatečný počet P+R parkovišť v okolí stanic MHD nebo vlakových nádraží. Tím významně pomůžeme nejen dopravě v centru města, ale snížíme také nároky na parkování v něm. Uvolněná místa pak budou moci využívat Pražané, a to nejen ve své městské části, ale na celém území hlavního města.
(Autor: Pavel Hrabica)
poslanec PČR
lídr kandidátky ODS do ZHMP