ODS je proti plíživé redukci modré zóny
Rada MČ Praha 7 má v plánu získat od magistrátu část kapacity garáží, které pod Letenskou plání vznikly v rámci výstavby tunelu Blanka. Garáže by podle místostarosty Mirovského měly rozšířit parkovací možnosti rezidentů. To je jistě chvályhodný, byť ne originální záměr. S využitím garáží pro modrou zónu počítalo už předchozí vedení radnice za ODS.
Plán současné radniční koalice je sice teprve ve fázi příprav, ale už budí pochybnosti. Studie, kterou si Rada MČ zadala u externího konzultanta, nedává konkrétní odpovědi na zásadní otázky. Nedozvíme se třeba, kolik míst pro modrou zónu by mělo být v garážích vyhrazeno. Studie dokonce doporučuje jejich počet nekvantifikovat, protože zpočátku předpokládá minimální zájem rezidentů a projekt by tak prý mohl být označen za neúspěšný. Také neobsahuje jednoznačnou odpověď v otázce provozních nákladů a celkové ekonomiky projektu.
Občané Prahy 7 by ale měli zpozornět i z jiného důvodu. Studie totiž doporučuje zvýšit obsazenost garáží „souhrnem dopravních opatření na povrchu“ a „trvalou edukací občanů o hodnotě veřejného prostoru“. Což v překladu znamená asi toto: naplnit kapacitu garáží nelze bez omezení parkování rezidentů v ulicích.
ODS očekává, že vedení radnice takové doporučení odmítne. Z rezidenčního parkování v letenských garážích se nesmí stát alibi pro plížovou redukci modré zóny. Zklidnění dopravy na Sedmičce po otevření Blanky navíc otvírá další příležitosti, jak pro občany zajistit parkovacích míst v blízkosti jejich bydliště. A sluší se připomenout, že to nebyla pouze ODS, kdo lepší parkování na Sedmičce před volbami sliboval.