Bylo zavedení Zóny 30 na Praze 7 opodstatněné?

10. února 2017
Bylo zavedení Zóny 30 na Praze 7 opodstatněné?

Omezení rychlosti na 30 km/hod v obytných zónách Letné a Horních Holešovic je zbytečné. Je to přesně ten typ opatření, které na papíře vypadá hezky, situaci na ulicích ale nezmění. Nové kulaté značky sice řidičům přikazují jezdit pomalu, to už ale naprostá většina z nich stejně dávno dělá. Veřejně to přiznal i radní pro dopravu Ondřej Mirovský. „Po vzoru západních měst chceme snížit rychlost na tu, kterou se v oblasti většinou stejně jezdí,“ vysvětloval vloni rozhodnutí zavést Zónu 30. Pro normální řidiče se tedy nic nemění, ale můžeme se cítit jako v Berlíně, Vídni nebo Amsterodamu.

Na Zóně 30 je ale smutná jiná věc než neohrabané argumenty radního Mirovského. Vedení radnice zavedlo rozsáhlé dopravní opatření, aniž by věrohodně zdůvodnilo jeho potřebnost. Nepředložilo analýzu, která by ukázala, že se v Praze 7 v posledních letech výrazně zvýšila nehodovost. Diskusi s (několika málo) občany uspořádalo až poté, co záměr slavnostně vytroubilo do médií. A doposud vůbec nevysvětlilo, jak chce zajistit jeho plošnou vymahatelnost. Tedy jak chce systémově zajistit postih řidičů, kteří třicítku respektovat nebudou. Výmluvy, že to je věc dopravní policie, určitě stačit nebudou. Dokud na tyto otázky vedení radnice neodpoví, zůstane Zóna 30 klasickou ukázkou komunálního populismu.

MUDr. Tomáš Kaštovský

předseda oblastního sdružení ODS Praha 7
člen regionální rady ODS Praha