Veřejné projednání XIX. změny Územního plánu města Pardubic – boj proti dopravně zcela nesmyslné silniční propojce přes „Červeňák“ nekončí
Dnes od 16.00 hod. proběhlo na radnici možná docela s napětím očekávané veřejné projednání XIX. změny Územního plánu města Pardubic týkající se lokality „Červeňák“ a silniční propojky Pod Břízkami - Kyjevská. Pár postřehů a snad i docela důležitých informací z něj pro všechny lidi, kterým není osud Pardubic lhostejný:
- Účast veřejnosti realisticky úplně hojná nebyla; sám pro sebe jsem určitě ze strany občanů Pardubic čekal větší zájem, ale to je nutné brát úplně v poklidu a v pohodě jako neměnný fakt.
- Přesto veřejné projednání určitě nebylo ztraceným časem. Ba právě naopak – zaznělo na něm a vyplynulo z něj několik velmi důležitých nových informací a skutečností.
- Tou nejpodstatnější, odvážně a otevřeně vyřčenou, informací bylo jasné sdělení odborného útvaru města, tedy Odboru hlavního architekta, že po odborné stránce Odbor hlavního architekta s navrhovanou změnou územního plánu a nesmyslnou silniční propojkou přes Červeňák jednoznačně nesouhlasí a realizuje ji pouze kvůli politickému rozhodnutí současné pardubické vládní koalice.
- Druhé nejpodstatnější, a hodně smutné zjištění, je, jakou „kvalitu“ informací poskytuje současné vedení města členům zastupitelstva k tak odpovědnému rozhodování, jako jsou změny územního plánu.
- O výběru nejvhodnější varianty XIX. změny Územního plánu města Pardubic týkající se lokality „Červeňák“ a silniční propojky Pod Břízkami – Kyjevská rozhodovalo zastupitelstvo na svém jednání dne 23. října 2017. Až den po tomto jednání přitom dostali členové zastupitelstva (a to jen proto, že se na něj začali ptát) k dispozici jeden z klíčových odborných podkladů – dopravní model (ten přitom vedení města mělo k dispozici již od jara 2017).
- Předložený dopravní model, který by být podkladem pro naše rozhodování teď v letech 2017 a 2018, přitom vychází z relativně velmi starých vstupních dat – z měření dopravního zatížení v Pardubicích v roce 2012 (byť ho prognózuje až do roku 2050).
- A konečně pak dopravní model úplně syrově a pravdivě obnažuje, jak stávající vedení města – jenom kvůli jejich osobním ambicím vybudovat nesmyslnou silniční propojku – utajeně „hodilo přes palubu“ všechny obyvatele Pardubiček. Dopravní model totiž jasně říká, že pokud bude nesmyslná dopravní propojka realizována, tak dojde k navýšení dopravy na již v současnosti dopravně zcela přetížené Kyjevské ulici o 40 %!!!
- Pokud snad někdy obyvatelé Nemošic či Ostřešan uvěřili slovům některých představitelů hnutí ANO (např. veřejná vystoupení Martina Kolovratníka apod.) o tom, že hnutí ANO se pokusí změnit trasování tzv. Ostřešanské železničky spojky ze současné trasy kolem Nemošic a Ostřešan více na západ zpět k současné železniční trati Pardubice – Chrudim, tak dnes se ukázalo, že to byly ze strany představitelů ANO jen vědomě nepravdivé sliby.
- XIX. změna Územního plánu města Pardubic, kterou současná městská koalice vedená právě hnutím ANO tak vehementně prosazuje, totiž zcela naopak napevno fixuje současné trasování tzv. Ostřešanské železničky spojky v polích kolem Nemošic a Ostřešan a dokonce v územním plánu výrazně rozšiřuje vyhrazený koridor pro stavbu Ostřešanské spojky.
Tolik tedy první rychlé „agenturní“ informace z dnešního veřejného projednání. Kdo z občanů Pardubic bude chtít k problematice nesmyslné silniční propojky Pod Břízkami – Kyjevská vědět víc, určitě mě neváhejte kdykoliv kontaktovat.
A nezapomeňte – do 7 dnů ode dneška, tedy do příští středy 25. 4. 2018, má každý z nás/z vás právo podat připomínky k projednávané XIX. změně Územního plánu města Pardubic. Buďme v pardubickém veřejném prostoru aktivní!!! Již Jan Werich svého času říkával, že s blbostí se nikdy nesmí přestat bojovat.
Krásný večer Vám všem.