Strategie, plány a vize... Kdo by řešil banální detaily?
(Olomoucká drbna) Olomouc se chystá vypracovat Plán udržitelné městské mobility. Podporujete tento projekt? Spatřujete v tomto projektu nějaké nedostatky? Co říkáte na náklady projektu, které jsou odhadovány na 3,1 milionu korun?
Plán udržitelné městské mobility považuji za potřebný, přiměřeně drahý a sympaticky ambiciózní projekt. Osobně ho podporuji. Pro doplnění celého kontextu ale provokativně nabízím 3 aktuální dopravní postřehy z Olomouce.
Tento týden proběhne jarní Flora. Největší akce na olomouckém výstavišti, očekáváme přes 60 tisíc návštěvníků. Bohužel ji letos výrazně zkomplikuje rekonstrukce třídy Svobody, která sice potrvá jenom 3 týdny, ale je naplánovaná tak, že se s Florou dokonale časově kryje.
Po loňském kontroverzním rozhodnutí krajského úřadu, kdy na žádost policie došlo k odstranění všech přechodů na Hodolanské ulici, byly v uplynulých dnech znovuobnoveny 3 z nich. Jsou od sebe coby kamenem dohodil a všechny 3 jsou vybaveny semaforem. Doporučuji tuto „hru světel“ absolvovat v ranní špičce.
A konečně, rovněž v těchto dnech se v samém centru městské památkové rezervace, na olomouckém Horním náměstí, objevil radar, který známe z průtahů silnic prvních tříd. Má upozornit řidiče na překročení nejvyšší povolené rychlosti v pěší zóně.
Ve světle Plánu udržitelné městské mobility jsou to možná „banální provozní detaily“. Bavíme se přece o dopravních strategiích, dlouhodobých vizích, o budoucnosti. Ke kýženému pocitu „spokojené Olomouce“ ale možná právě tyhle (vím, že často komplikované) detaily přispívají víc, než jakýkoliv plán. A právě proto jsem přesvědčen, že zasluhují minimálně stejnou pozornost.
předseda olomouckého klubu zastupitelů za ODS